Blomsterlandet är med och sponsrar Run for Pride. Vi vill att alla ska få blomma ut.

​Blomsterlandet stolt sponsor till löparfesten Run For Pride

Tisdagen den 30 juli förvandlas Djurgården i Stockholm till en färgsprakande plats med fokus på glädje, kärlek och gemenskap. Då är det dags för loppet Run for Pride och Blomsterlandet finns med på plats.

- Vi är så glada att Blomsterlandet vill bli en av våra sponsorer, och engagerar sig tillsammans med oss och Regnbågsfonden. Vi visste att Blomsterlandet driver samhällsprojekt sedan tidigare och deras arbete med hållbarhet, gillar vi extra mycket. Vi kan tillsammans inspirera och engagera fler att hjälpa utsatta HBTQ-personer, säger Erik Sörgren, projektledare för Run For Pride.

Evenemanget pågår mellan 16:00 och 20:00 och det går att välja att delta i lopp på 5 km eller 10 km. De tre snabbaste deltagarna per distans vinner priser och en vinnarbukett. För varje anmäld deltagare skänks 100 kronor oavkortat till Regnbågsfonden, en stiftelse vars mål att skapa en värld där alla människor har samma grundläggande rättigheter – oavsett sexuell läggning, könsidentitet och uttryck.

- Vi hoppas förstås att våra vinnarbuketter ska bli uppskattade, men en dag som denna är alla som ställer upp vinnare. Vi från Blomsterlandet delar gärna med oss av den glädje som växter kan ge och hoppas att alla som vill, ska få chansen att blomma ut, säger Blomsterlandets VD Jan Larsson.

Kom gärna förbi Blomsterlandets eventplats, kolla in blomsterprakten och passa på att ta en selfie med någon du gillar – dig själv om inte annat – och blomma ut i vårt selfie-hjärta.

Run For Pride är ett motionslopp som arrangeras av Strong Media Group AB och Supreme Events AB med stöd av löparklubben Stockholm Frontrunners. Loppet arrangeras årligen sista veckan i juli under Stockholm Pride.

#låtallablommaut

#RunForPrideSweden

Blomsterlandet är en svensk växtkedja med 61 butiker från Malmö i syd till Luleå i norr. Vi erbjuder ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård. Dessutom har Blomsterlandet en e-handel som har öppet dygnet runt.

Blommor berör i alla typer av sammanhang. Genom en kombination av kunskap, inspiration och högt engagemang erbjuder Blomsterlandet ett prisvärt utbud med hög kvalitet där endast fantasin sätter gränserna. Våra inköp sker oftast direkt från odlaren och i möjligaste mån med svenskodlade växter från lokala odlare.