Bluegaz monter på mässan Vår Trädgård i mars 2024.

Grillbolaget Bluegaz gjorde debut på mässan Vår Trädgård

Under andra helgen i mars hölls Stora Villamässan och Vår Trädgård på Malmömässan. Grillbolaget Bluegaz var där och ställde ut.

Stora Villamässan och Vår Trädgård är en gemensam mässa som hålls en gång om året och ett utmärkt tillfälle för besökare att få inspiration till hemmet och uteplatsen. På plats i år fanns över 200 kunniga utställare inom hus och trädgårdskategorin som ställde ut allt i från fröer och lökar till trädgårdsredskap, utomhusmöbler och solceller.

En av de nya utställarna var grillbolaget Bluegaz, kända för sina testvinnande grillar och terrassvärmare.
- Detta var första gången vi ställde ut på en konsumentmässa och det var verkligen otroligt kul och givande, säger Niklas Månsson, VD på Bluegaz. Vi är positivt överraskade över hur många som kom förbi och ville snacka grill.

I Bluegaz monter välkomnades besökarna av en varm och inbjudande atmosfär. På den utrullade blåa mattan stod flera av företagets mest populära gasolgrillar och gasolvärmare prydligt uppradade, tätt omringade av två brinnande terrassvärmare.

- Det var många som uppskattade vår lilla “eldshow” på mässan. Nästa gång hoppas vi ta det till en ännu högre nivå med riktig grillning på plats, säger Niklas.

Bland besökarna till Bluegaz monter fanns både nya potentiella kunder och folk som redan var stolta ägare av en Bluegaz-grill.
- En viktig del av vår strategi är att ha kvalitetsprodukter till bra pris så att få kvitto på det live från nöjda och trogna kunder var verkligen upplyftande, säger Niklas.