Niklas Månsson, tidigare chef på Linde gas, är ny VD för grillföretaget Bluegaz.

Het e-handel värvar toppchef från gasolbranschen

Bluegaz har de senaste åren gjort succé med deras gasolgrillar i rostfritt stål och unika värmeprodukter. Som ett led i e-handelns heta tillväxtresa tar en ny VD plats i bolaget.
Niklas Månsson har en imponerande meritlista med över 20 års erfarenhet inom gas- och gasolbranschen och en stark ledningsbakgrund. Under sin tid som sälj- och marknadschef för Linde, ett av de största företagen i världen med över 80 000 anställda, har han tidigare lett flera stora projekt inom affärsutveckling och digitalisering.

Niklas Månsson är ny VD för den nya heta grill e-handeln.

Den nytillträdde VD: blev headhuntad av Bluegaz grundare Åke Bergkvist.
-Niklas är en stjärna på försäljning och hans erfarenhet kommer att vara ovärderlig för oss i resan att växa och utveckla vår e-handelsaffär, säger Åke Bergkvist.

Niklas Månsson är enligt sig själv en grillentusiast och hade i flera år haft en Bluegazgrill innan han tillfrågades. Men främst lockade den digitala affären och möjligheterna att bli det största grillföretaget i Norden.
-Jag drogs till den spännande tillväxtfas som Bluegaz befinner sig i just nu. Det är dessutom genuint roligt att få jobba med produkter som skapar livskvalitet och glädje i folks vardag, säger Niklas Månsson.

mnd-bluegaz-het-ehandel-värvar-toppchef-z1
Bäst i test-grillen Bluegaz Z1 Gasolgrill.

Bäst i test-grillarna
Bluegaz gasolgrillar, med dess signaturdesign i rostfritt stål, har i flera år imponerat på experter och grillentusiaster över hela landet, vilket har resulterat i flera utmärkelser. En av produkterna som fått mest uppmärksamhet är gasolgrillen Bluegaz Z1 som är utsedd till bäst i test de senaste åtta åren av den oberoende konsumenttestsajten Bästitest.se. Andra grillar som har fått utmärkelser inkluderar Bluegaz Z3, den bästa gasolgrillen två år i rad enligt Pricerunner.

mnd-bluegaz-het-ehandel-värvar-toppchef-lagerbild
Bluegaz Z3, utsedd till bästa gasolgrillen enligt Pricerunner.

- Vi är väldigt stolta över att våra produkter har utsetts till de bästa på marknaden, trots att vi är en relativt ny e-handel, säger Lili Sapi, e-handelsexpert på Bluegaz.
- Hög kvalitet och tillförlitlighet är extra viktigt gällande grillar så det är fantastiskt att detta blir uppmärksammat av både experter och kunder, säger Lili Sapi.

mnd-bluegaz-het-ehandel-värvar-toppchef-lagerbild
Bluegaz anställda på deras huvudlager i Malmö.

Med flera av deras grillar som utsetts till bäst i test är Bluegaz väl positionerade för att fortsätta växa och leverera högkvalitativa vämeprodukter till fler personer som inte känner till varumärket, menar den nya VD:n Niklas Månsson.
- Hela Sverige ska förstå den fantastiska kvaliteten våra grillar håller, säger Niklas Månsson.

Bluegaz är ledande inom gasolgrillar och gasolvärmare men säljer även andra sorters grillar, grilltillbehör, paella-produkter och reservdelar. Bluegaz har sitt kontor i Malmö och ingår i Roos-koncernen.