Christoffer Sjölin från PMR

2,16 miljoner kronor i omsättning på några månader

Christoffer Sjölin har under de senaste månaderna omsatt ca 2,16 miljoner kr via BNI, och Skånes affärspartners har tillsammans rapporterat in över 28 miljoner kr sedan starten av 2022.

Christoffer, vilka kanonmånader du verkar ha haft, varifrån kommer referenserna?
- Ja, helt fantastiskt! Det är både direkta referenser från mitt team BNI Malmö Future, andra team, tidigare affärspartners och även 3:e ledsreferenser.

Hur tycker du att det fungerar att göra affärer via referenser?
- Jag har alltid känt att affärer via referenser, är de bästa. Man får någons förtroende för att träffa dem de känner. Det medför också ett ansvar som gör att man alltid står lite extra på tå.

I vår bransch kan det vara svårt att få till det där inledande mötet. De affärer som jag fått via BNI har lyckats just för att de kom som referenser. Det har gett mig möjligheten att redan inledningsvis, kunna prata ”på riktigt” om vad jag kan erbjuda, utan någon potentiell misstro då någon annan har ”gått i god” för mig.

Detta har hjälpt mig på alla typer av bolag, stora som små och jag kan med glädje säga att alla kunder jag har fått via BNI, är fortfarande kunder till oss idag.

Christoffer har alltid fokus på att ge tillbaka till sitt team.
- Jag har ynnesten att få ha lämnat en hel del referenser. Men man blir ju aldrig nöjd. När man får hjälp av någon annan, t.ex via en referens, skapas det något i en. En vilja att göra det samma, om och om igen. Jag frågar aktivt mina kunder och kontakter om saker som egentligen inte har med min bransch att göra. Alltid. Genom det får jag dels lära känna bolagen bättre plus att det öppnar dörrar för att ev. få in BNI-kollegor.

Det finns ju inget mer belönande än att få hjälpa andra, och det är så enkelt att göra det. När man fört samman två personer och sen få höra att det blev till ett samarbete som gynnar båda parter, kan det göra hela ens dag.

Ungefär hur stor andel av dina affärer får du via BNI?
- Jag skulle uppskatta att ca 25-35% av alla affärer jag gör, är på något sätt BNI-relaterade. Kanske till och med mer. Det är min huvudsakliga inriktning för att träffa nya potentiella kunder.