Angelica vill bidra med mod och självförtroende att driva företag

Angelica vill bidra med mod och självförtroende att driva företag

Angelica Larsson från team BNI Tria i Kungsbacka har genom Transfer och BNI varit ute och föreläst för gymnasieelever om e-handel och entreprenörskap. Ett samarbete som de två organisationerna startade i november 2018 med förhoppningen att många BNIare ska engagera sig för att bygga broar mellan skola och näringsliv. Angelica är den BNIare som först nappade på möjligheten att bidra med sin kunskap och engagemang.

Vem är du?
Jag arbetar som affärsutvecklare på Textalk som är en e-handelsplattform där vi hjälper små och medelstora företag att driva sina affärer på nätet.

Varför ville du engagera dig för ungdomar och vad hoppas du bidra med till dem?
När jag föreläser för ungdomar vill jag bidra med att ge dem mod och självförtroende att driva företag, samt att få dem att intressera sig för och se de möjligheter som finns i en bransch där teknik och affärer går hand och hand. Textalk vill göra det möjligt för människor att leva sin dröm och det gör vi genom att göra e-handel enkelt. På samma vis vill jag inspirera ungdomar till att förverkliga sina idéer och ge dem känslan av att ingenting är omöjligt om man kämpar tillräckligt hårt.

Vad har det gett dig att föreläsa?
Att få föreläsa för ungdomar genom Transfer och BNI har ytterligare ökat min motovation och inspiration i ett yrke där jag varje dag känner att jag utvecklas, utmanas och uppnår stora som små drömmar.