Håkan Hydén, BNI-konsult i BNI.

De som banar väg för andras framgång: Håkan Hydén

Håkan Hydén har varit engagerad i BNI sedan 2003 och han är vår tionde BNI-konsult artikelserien "De som banar väg för andras framgång". Han är verksam i Östergötland och hans passioner är bland annat trädgård, familjen och resor. Men vad driver egentligen en BNI-konsult, vad är deras passion i livet och hur ser deras vardag ut? Det vill vi ta reda på i denna artikelserie.

Berätta kort om dig själv
Jag är 57 år och har 5 barn. Maja 14 år, David 17 år, Olle 20 år, Robert 28 år samt Jonathan 32 år. Jag bor i en villa i Kimstad på landet och är gift med min kära hustru Kajsa. Jag har varit med i BNI sedan 2003 då jag började som affärspartner i Jönköping.

Vilka är dina passioner?
Båtliv, trädgård, familj och resor.

Berätta något otippat om dig själv?
Det många inte vet är att jag är tvilling och många förväxlar mig och min bror.

Har du något exempel på ett tillfälle du har hjälpt en affärspartner som du är extra stolt över?
Jag hjälpte Björn Landström som då jobbade på Lås och Nycklar med en referens på Länsmuséet i Linköping. Det blev ett värde på ca 9 miljoner kronor.

Vad är det bästa med att vara BNI-konsult?
För mig är det bästa att supporta, ge energi och få energi, samt att hålla alla BNI-delar intakta. Det är också fantastisk att utveckla konceptet och att se andra team i Norden eller världen.

Vad är det mest historiska du någonsin bevittnat eller deltagit i?
Min egna sökningar där jag fått hjälp genom åren och fått lära mig massor av andra experter.

Vad är du riktigt stolt över, men har aldrig en ursäkt att prata om?
- Mitt och Stephan Adners samarbete genom åren. Alltid utvecklat BNI framåt.
- Att BNI verkligen fungerar överallt oavsett stad eller land.
- Alla möten där man lyfts några centimeter som människa.
- Samarbeten/powerteam.

Om du var musiker, vilket band skulle du vara med i och varför just det bandet?
Kent, dom är helt enkelt bäst. Joakim Berg.

Stephan Adner, du har jobbat ihop med Håkan i många år. Hur skulle du beskriva honom och er relation?
Håkan är en helt fantastisk person som inte bara är en av de bästa säljarna jag träffat. Han är dessutom otroligt vänlig, positiv, har ett otroligt driv och han personifierar verkligen det vi inom BNI kallar "Givers Gain". Håkan ger allt han har för att hjälpa andra med varma ingångar till nya affärer - en riktig "Giver".

Utöver det är han en familjefar alla dagar i veckan som månar om sin familj, fru och sina barn i alla lägen. Håkan har under våra drygt 10 år tillsammans i BNI varit ett fantastiskt bollplank i utvecklingen av BNI i hela regionen. Håkan har också blivit en av mina allra bästa vänner och vi delar många privata intressen som båtliv, skidåkning, flugfiske och vår stora passion MUSIK. Vi brukar t ex varje fredag och helg dela nya fantastiska låtar som vi hört på varsitt håll.

Att Håkan drabbades av en cancerdiagnos med otrolig dålig prognos och nu har lämnat oss smärtar verkligen ända in i själen. Vi har startat en insamling i hans namn och uppmuntrar alla som vill att gärna ge ett bidrag - litet som stort - för Håkan och andra i hans ofattbara situation. www.barncancerfonden.se/hakan-hyden4

Våra tankar går till Håkan, hans familj och närstående.