Fotograf: Mika Pulkkinen

Heini blev affärspartner 1000 i Finland!

Heini Ahtiainen är en danslärare från Kouvola. Hon blev affärspartner 1000 i BNI Finland i veckan som gick.

Hur känns det?
Att jag blev Finlands 1000e BNI-affärspartner, wow! Jag kan inte tro att det var jag som slog denna "titel" bland alla andra involverade då jag är en liten, en-på-en danslärare bland dessa stora företag! Jag är tacksam och känner mig både glad och spänd inför framtiden.

Vem är du?
Jag utexaminerades från Oulu University of Applied Sciences 2013 och är för närvarande en mångsidig lärare på olika dansklubbar och dansskolor och har grupper med barn, unga och vuxna. Jag arbetar också som danslärare vid Kouvola Lennokki kulturutbildningsprogram och som handledare till Finnish Dance Association.

Vilka är din kunder idag och vad hoppas du på framöver?
Mina klienter idag är främst amatörer som tycker om att dansa och jag undervisar dem på grupplektioner eller på privatlektioner inför ex bröllop. Genom BNI vill jag öka arbetsmöjligheterna vid företagsevenemang eller rekreationsdagar och få in nya typer av kunder.

Hur hörde du talas om BNI?
Jag blev inbjuden som gäst till BNI. Jag hade hört talas om verksamheten innan men under mötet förstod jag mer vad det gick ut på. Som danslärare arbetar jag mest ensam och planerar själv och implementeringar görs ensam. Det var intressant att träffa folk från olika branscher, lyssna på deras historier och BNI-teamet byggs som ett stödnätverk och med en "arbetsgemenskap", det gillar jag.

Hur ser du på framtiden?
Jag tror att det är smart att ha ett samarbetskonceptet med många olika branscher, där alla har tillgång till sina egna tjänster till sina kunder. Och jag vill se dans i olika läromiljöer där man bryter mot förväntningar och vanor. Jag tror att dansundervisning har fotfäste, oavsett om det är ett företags rekreationsdag eller bara ett par bröllopsinstruktioner. Jag ser också hur jag kan samarbeta med andra BNIare i mitt koncept ex. ha med livemusiker på mina event.