Kevin Barber, Chairman at The BNI Foundation och Johan Arnmarker, Bildfeeling AB, från BNI Ensemble.

Johan nätverkar med BNI:are över hela världen varje vecka

Johan Arnmarker, affärspartner i BNI Ensemble, deltog på BNI:s senaste Globala konferens som BNI Sveriges korrespondent. Konferensen var den största i BNIs historia, över 7500 deltagare från 75 länder. - Upplägget var mycket proffsigt, den digitala plattformen var den snyggaste jag sett och mycket lätt att använda och navigera i, säger Johan när han återgav sitt första intryck.

Hur var upplägget på konferensen och vilken del var din favorit?

- Fokus låg på kunskap samt kontaktskapande med BNI:are från världens alla länder. På kunskapssidan lyssnade jag på föreläsningar om nätverkande, företagsuppbyggnad och marknadsföring, men framförallt tyckte jag att det var intressant att höra om BNI:s engagemang med BNI Foundation.

Vad är BNI Foundation och varför blev du extra nyfiken på det?
- BNI Foundation startades 1998 med syftet att bidra till och förbättra barn och ungas utbildning världen över genom pengar, tid och engagemang. Kevin Barber, ansvarig för BNI Foundation, och jag följde upp med ytterligare ett möte efter konferensen då jag blev väldigt nyfiken. Kevin brinner för att hjälpa och gör det han gör direkt från hjärtat. Där har vi mycket gemensamt. Han berättade mer om BNI Foundations arbete under vårt möte och det är helt i linje med mina tankar om att ge #Givers Gain. Här ser man att BNI är så mycket mer än mitt egna team.

- I Sverige har BNI precis gått in i ett samarbete med Ung Företagsamhet för att bidra till barn och ungas utbildning och entreprenörskap. Vi har diskuterat detta i BNI Ensemble där jag är affärspartner, och jag kan definitivt tänka mig ett personligt engagemang i just UF.

Hur funkade upplägget med nätverkande under konferensen?
- Det var mycket enkelt och jag bokade upp ett antal möten direkt i plattformen. Eventet levde vidare ett tag efter och jag fortsatte med 121 genom plattformen.

Hann du se alla föreläsningar?
- Nej, det hann jag inte, men de föreläsningar jag missade kunde jag titta på i efterhand. Jag tror plattformen var öppen ca en månad efter konferensen.

Du verkar gilla den internationella delen av BNI?
- Absolut! Nästa år är konferensen i Singapore och jag kommer att åka dit. Jag nätverkar ju med BNI:are över hela världen varje vecka och jag är på många internationella möten. Jag är också med i en grupp BNI:are som kallar sig ”Global Riders”. Vi träffas online en gång i månaden, men pratar dagligen via What's App och Facebook och ger varandra affärer globalt. Vi har dock lite mer fokus på det sociala, vi firade Halloween och planerar att byta julklappar tex.

Hur är din känsla nu när det har gått en månad efter du var med?
- Mitt intryck är helt enkelt att det var ett fantastiskt event. Jag är riktig nöjd!