Lotta Domonkos och Let's Empower. Fotograf Lisbet Spörndly

Lotta Domonkos har startat BNI Let´s Empower, Stockholms nyaste online-team!

Lotta Domonkos har startat BNI Let´s Empower, Stockholms nyaste online-team! Teamet är uppbyggt av en spännande mix av experter inom bland annat rekrytering, redovisning, fotografi, IT-Consulting och affärsjuridik. Lotta har letat efter personer med ett öppet mindset som tror på att genom att hjälpa andra får jag också tillbaka. Nu är Let's Empower redo att hjälpa varandra till nya samarbeten och affärer!

Hur har det varit att bygga teamet?
- Det har varit väldigt roligt, nästan som ett slags bolagsbyggande med en vision och fokus på att växa med rätt typer av personer. Personer med ett öppet mindset som tror på att genom att hjälpa andra får jag också tillbaka. Jag började med att bygga affärsforumet tidigt i våras och då var pandemins effekter mycket mer påtagliga. Jag valde tidigt att se det som min allierade och inte som ett hinder.

För mig var det en viktig drivkraft att nya tider kräver nya sätt att ses och nätverka för fortsätta skapa affärer och samarbeten. Att välja att bygga ett online-team har enligt min erfarenhet gjort det mycket mer tillgängligt. Det har fått mig och många andra att inse styrkan i att jobba och nätverka remote. Det är inte din fysiska insats som är viktigast, det är energin och engagemanget du bidrar med!

Självklart har resan inte varit enkel hela vägen, det gäller att kunna hantera motgångar och enligt mig är den viktigaste egenskapen uthållighet. Saker tar oftast längre tid än man tror och det kommer finnas hinder längs vägen.

Hur känns det nu när ni har launchat teamet?
- Det känns såklart väldigt kul och hela teamet är taggade. Det är ju nu det roliga verkligen börjar! Det är nu som vi verkligen kommer att hjälpa varandra till nya samarbeten och nya affärer.

Vad är planen framåt?
- Planen är att få till mötena, strukturen och energin så att det passar Let’s Empower! Vi har fantastiska affärspartners som alla är otroligt kompetenta och bidrar med engagemang. Vi får ofta höra att vi upplevs som lite annorlunda på ett bra sätt. Det är ett tecken på att vi redan lyckats sätta en egen prägel på vårt affärsforum. Det vill vi såklart bevara samtidigt som vi vill välkomna nya gäster och nya potentiella affärspartners eftersom vi vill ha en ökad mångfald.

BNI bygger på exklusivitet inom din nisch vilket gör det intressantare och mer dynamiskt än andra mer nischade forum.

Fotograf: Lisbet Spörndly.