BNI Star Lund och BNI Vallensbæk från Danmark bygger nya relationer över landsgränserna.

Möte över sundet mellan BNI-team i Danmark och Sverige

När BNI Star Lund och BNI Vallensbæk träffades på ett möte "över sundet" i Lund var sorlet högt av förväntningar på nya ingångar och samarbeten.

Kristina Andersson på Baker Tilly är affärspartner i BNI Vallensbæk i Danmark men bor i Lund. Hon var en del av BNI Star Lund för många år sedan. I våras började hon började dra i trådarna för ett gemensamt möte mellan teamen tillsammans med Helene Högström Salomonsen på JH Reklam från BNI Star Lund.

Den 23:e september träffades teamen i Företagarnas lokaler i Lund. Under mötet fokuserade de på presentationer av varje affärspartner samt gäster, sökningar och BNI:s kärnvärden. Det genomfördes korta workshops på temat "Hur kan jag hjälpa dig?" där resultaten haglade in med byte av kontakter och nya möten inbokade.

Mötet avrundades med lunch och även här var det högt i tak med ett energigivande sorl. Det danska teamet BNI Vallensbæk hade ett gediget schema med olika besök under fredagen.

- Att bygga broar betyder inte bara fysiska broar, utan det kan även vara broar mellan människor, och vi är väldigt spända på resultatet och fortsättningen, säger Helene Högström Salomonsen.

Fotograf: Thomas Olesen, Take-a-look, Köpenhamn