Zara Pellerone, Rosie Pellerone och Viktoria Lindkvist. Foto: VaFintFoto

Snabba leveranser, nytänkande och bästa kvalitet till schyssta priser

Stora delar av den första Conceptbutiken och Rosalie Pellerones pilotprojekt är byggt med hjälp av över 20 BNI:are från olika expertområden!  - Ja, man kan säga att över 20 st olika BNI-företag är inblandade på olika sätt och fler är på gång. Det har betytt extremt mycket att kunna involvera så många, och jag har fått allt ifrån snabba leveranser till nytänkande tillsammans. Alla har gjort sitt yttersta för bästa kvalitet till schyssta priser, säger Rosalie.

Vad är det för koncept/butik du startat upp?
I min tjänst på Splitgrid arbetar jag med framtidens fysiska handel där flera leverantörer ställer ut sina varor (istället för det traditionella varuinköpet) i en butik. Vårt kassasystem fördelar sen automatiskt  pengarna mellan de inblandade.

Butiksinnehavaren undviker stora lager, leverantören får ut sina varor och kan merförsälja och fastighetsägaren får sin hyra per automatik baserad på omsättning. Win-win situation. Detta gör så att tröskeln att starta butik blir så låg det går (oavsett vilken inriktning).

Vad har du tagit hjälp med från dina kontakter?
Det är mycket; avtalsskrivning, skyltar både stora och namnskyltar till personal, t-shirtar och entrématta, inredning, fåtöljer och stolar, tavlor av en konstnär, fotokonst och även vimmelfoton av en fotograf, visitkort och reklamblad, inkoppling av Wi-fi, fönsterputs, jaktpresenter, blomuppsättningar och krukväxter, kaffepåsar av ett lokalt kafferosteri och försäkring.

Över 20 st olika BNI-företag är inblandade på olika sätt och fler är på gång. Extremt kul och eftersom jag har varit BNIare i många år så har man lärt sig vilka man kan lita på och det gör man ju för att träffarna är veckovis i ur och skur. Fysiskt eller digitalt.

Vad är det bästa med att ha byggt ett så kompetent och proffsigt nätverk under åren?
Det har betytt extremt mycket, allt ifrån snabba leveranser till nytänkande tillsammans. Alla har gjort sitt yttersta för bästa kvalitet till schyssta priser.

Ofta är BNI:are "skillade" att leverera så man känner sig trygg och att man kan, efter exempelvis en beställning, gå vidare till andra uppgifter och lita på att beställningen blir klar utan att behöva kontrollera hela tiden.

Text: Rosalie Pellerone
Foto: VaFintFoto