Oscar Valentin och Jessica Stark, ansvariga utbildare för BNI:s starterutbildning

Starterutbildningen - så bygger du ett framgångsrikt affärsforum

Jessica Stark och Oscar Valentin är ansvariga utbildare för BNI:s starterutbildningar, ett spännande uppdrag där de får träffa många drivna och businessintresserade personer. Vad innebär det egentligen att vara starter, vilka egenskaper krävs och hur fungerar vårt utbildningsupplägg? Det får du svar på nedan.

Vad innebär det att vara starter?
Att vara en ”starter” eller en starterkonsult för BNI innebär att man har fått den fantastiska möjligheten att starta och bygga upp sitt egna affärsforum tillsammans med sina bästa och mest framåtriktade affärskontakter.

Vad får man lära sig på själva utbildningen?
Vi utbildar i hur och på vilket sätt du ska gå tillväga för att snabbt bygga ett riktigt framgångsrikt affärsforum och du träffar även andra drivna personer som vill bygga nya framgångsrika BNI-team. Du får också expertinsikter från tidigare starterkonsulter som delar med sig av sina framgångsfaktorer.

Hur är utbildningen upplagd?
Starterutbildningen är uppdelad i två faser.

FAS 1 är en utbildning på tre timmar, ofta mellan 09:00 – 12:00 och vi håller den en gång i månaden. Här lägger vi grunden för ditt nya affärsteam och hjälper dig att kickstarta uppdraget för att se snabba resultat. Här gör vi också ett djupdyk i sälj- och marknadsföringsstrategier för att du som konsult ska få flera smarta verktyg att lyckas.

FAS 2 handlar om att sedan kvalitativ bygga och växa teamet från 15 affärspartners till att bli 35 personer i teamet på snabbast möjliga tid. Här fokuserar vi på ledarskapet och det som krävs för att inspirera tillväxt bland dina partners.

Vilka rekommenderar ni ska söka till utbildningen?
Drivna personer som söker en spännande utmaning på 50 % och som går igång på att bidra till att människor lyckas både personligt och professionellt, och som vill vara delaktig i att nya affärer skapas. Som konsult har du givetvis även mycket goda möjligheter att utveckla ditt eget affärsnätverk och din business.

Vilka egenskaper ser ni som viktiga för att lyckas i uppdraget?
Resultatinriktad
Relationsbyggare
Säljfokuserad
Tydlig och kommunikativ