Tobias Ziethén från MZ Bygg

Tobias ser stora fördelar med att bygga relationer med människor som har annan kompetens och bakgrund

Tobias Ziethén från MZ Bygg är en person som verkligen skriver under på ”man lär sig något nytt varje dag” och det var med den ambitionen han gick med i Let's Unite. Jag har länge varit nyfiken på vilka krafter som finns inom den här typen av nätverk och ser stora fördelar med att bygga relationer med människor som har annan kompetens och bakgrund, säger Tobias Ziethén. Just nu har han också förmånen att få vara ett "test case" för teamets affärspartners inom kommunikation där de samarbetar för att nå målbilden att positionera MZ Bygg som ett medelstort byggbolag i Stockholmsregionen.

Vad gör ni på MZ Bygg?
- Vi bygger både nytt samt renoverar och bygger om befintliga flerfamiljshus, skolor och andra typer av fastigheter. Vi är ett kunskapsföretag som bygger vår verksamhet på fyra värderingar – vi har ett kundfokus, är proffsiga, pålitliga och respekterar varandra. Vi omsätter drygt 200 MSEK och är ca 40 anställda.

Varför valde du att gå med i team Let's Unite?
- Jag har länge varit nyfiken på vilka krafter som finns inom den här typen av nätverk och ser stora fördelar med att bygga relationer med människor som har annan kompetens och bakgrund. Byggbranschen är en enligt mig relativt konservativ och nätverk ger mig en möjlighet att utmanas till att tänka nytt.

Vad betyder livslångt lärande för dig?
- Jag startade mitt första bolag år 1999 och sen dess går jag till jobbet med en energi att utvecklas och en känsla att varje dag innebär nya möjligheter. Uttrycket ”man lär sig något nytt varje dag” skriver jag verkligen under på. Mötet och interaktionen med andra människor är viktig för mig och ger inspiration till att utvecklas.

Vi har förstått att du ska vara ett ”test-case” för ett sk power team inom ”marknad/kommunikation/varumärke" i Let’s Unite. Kan du berätta mer om vad det innebär?
- Vi har flera power teams inom BNI Let´s Unite. Ett power team är en grupp av expertområden inom ett BNI-team som arbetar med samma eller liknande kundgrupper, utan att konkurrera med varandra. De har en naturlig koppling till varandra genom ett gemensamt kundperspektiv och vi har bland annat ett inom kommunikation.

- För att lära känna varandras verksamheter och se hur de kan samarbeta ville vårt power team inom kommunikation jobba tillsammans med ett kund case och de frågade mig om jag ville vara deras samarbetsprojekt. Jag tackade ja och har delat med mig av MZ Bygg, vårt nuläge och målsättning och de jobbar nu vidare med hur vi kan bli vassare i vår kommunikation. Vi vill ju positionera oss bland medelstora byggföretag i Storstockholmsregionen. Vi vill utveckla MZ till att bli synonymt med nyskapande, innovation och hållbarhet med målet att bli Top of Mind hos både befintliga och nya kunder. Det ska bli spännande att få se resultatet.