Efter styrelsebyte leds Karlstad av en trio starka damer

Den 1 Oktober var det styrelsebyte i alla BNI-team. Nu är det en kvinnlig ordförande i alla BNI-team i Karlstad.

Helene Zander, Prendo, teamledare för Karlstad största team med 36 medlemmar är fokuserad och ser fram emot att få teamet att höja ambitionsnivån ännu mer. Affärer för 20 miljoner under 2010 och fortsätta vara ett av Sveriges största team är målsättningen.

För det senaste teamet, BNI Winn är det Linda Jonnson, Advant, som är teamledare. Linda är en person som visat stort engagemang i sitt medlemsskap och framgångsrikt fått sitt företag att växa. Målet är att snabbt växa till över 30 medlemmar för att snabbt generera mycket affärer till medlemmarna.

Karlstad tredje team leds av Päivi Johansson, Antenn, och har målsättningen att ta upp kampen med BNI Bilan som ett av Sveriges bästa team.

"Jättekul att inte bara få en utan tre kvinnor med bra ledaregenskaper som teamledare, de fyller en viktig funktion för ett framgångsrikt team." säger Niklas Johansson, regionansvarig för BNI i Värmland. Teamledaren fyller en viktig funktion i teamet, personen ska vara såväl ett föredöme som professionell i sitt yrkesutövande. Detta visar att det finns kvinnor i Värmland som har såväl, kunskap, engagemang och vilja att ta sig an utmaningar och ledande positioner.

Regioner

BNI Värmland är en medlemsorganisation med aktiva och engagerade medlemmar, vars syfte är att hjälpa varandra till mer affärer. Under 2009 genererade de då ca 60 medlemmarna affärer för mer än 20 miljoner kronor. Nu finns det lite mer än 100 medlemmar och för 2010 vill vi dubbla den siffran.
BNI (Business Network International) är en professionell nätverksorganisation vars program har utarbetats under mer än 25 år. Organisationen startades 1985 i Kalifornien, USA av Dr Ivan R. Misner, som har doktorerat inom ämnet affärer genom nätverk. Han är även grundare av BNI:s marknadsföringsprogram, som bygger på ett strukturerat och målinriktat arbetssätt med syftet att ge medlemmarna nya kunder genom personliga referenser, även kallat "mun-till-mun" marknadsföring. Konceptet har visat sig mycket lyckat – en del medlemmar har fått upp till 50 nya kunder under de två första åren.