Mattias Ljungdahl från Värmland gör succe i Årets Affärsnätverkare 2010

Kvällen den 23 Nov utsågs årets affärsnätverkare 2010 på Polstjärnan i Stockholm, en av finalisterna var Mattias Ljungdahl från Värmland. Kvällen varvades med föreläsningar och inspiration från Therese Albrechtson och David Lega. Varje finalist blev även intervjuade av Mia Törnblom, där de fick motivera varför just de skulle vinna. Mattias som är en proffsnätverkare berättade om hur han aktivt försöker hjälpa personerna i hans nätverk och hur han arrangerat två mycket lyckade nätverksevent där det senaste hade mer än 200 företag på plats.
Detta imponerade inte minst på Mia som på stående fot fick en inbjudan till nästa event. Flera pratade även med Mattias efter prisutdelningen och ville ha råd och tips till sina egna event.

Niclas Edlund nominerade Mattias och motiverar hans val såhär:
"Mattias är extremt fokuserad på att bygga och underhålla nätverk. Genom att arrangera samarrangemang med andra affärsnätverk så breddar han sitt nätverk samtidigt som han sätter sig i fokus. Med sin sociala kompetens och glada humör så vinner Mattias snabbt företroende."

Detta räckte långt och Mattias blev en mycket hedersam tvåa i sammanhanget, men ser sig ändå som en vinnare tillsammans med övriga finalister och nominerade. Det är naturligtvis en ära att bli nominerad och på så vis få uppskattning från alla de människor som finns i mitt nätverk, säger Mattias. Inte minst är det kul att få komma till en sån här kväll och träffa alla andra nominerade och få fortsatt inspiration för framtiden.
Mattias har gjort en spännande resa det senaste året och alteftersom fått större och större ansvar, mycket av detta har han sitt nätverk att tacka för. Vi önskar Mattias fortsatt lycka till och ser fram emot nya nätverkarevent.

Regioner

BNI Värmland är en medlemsorganisation med aktiva och engagerade medlemmar, vars syfte är att hjälpa varandra till mer affärer. Idag finns det lite mer än 100 medlemmar fördelade på 4 team med representanter från små egenföretagare till Värmlands största företag.
BNI (Business Network International) är en professionell nätverksorganisation vars program har utarbetats under mer än 25 år. Organisationen startades 1985 i Kalifornien, USA av Dr Ivan R. Misner, som har doktorerat inom ämnet affärer genom nätverk. Han är även grundare av BNI:s marknadsföringsprogram, som bygger på ett strukturerat och målinriktat arbetssätt med syftet att ge medlemmarna nya kunder genom personliga referenser, även kallat "mun-till-mun" marknadsföring. Konceptet har visat sig mycket lyckat – en del medlemmar har fått upp till 50 nya kunder under de två första åren.