Torsdagen den 22 november avgörs vem som är Årets Affärsnätverkare 2012

Torsdagen den 22 november avgörs vem som är Årets Affärsnätverkare 2012

Allmänheten har under sommaren och hösten fått nominera och rösta på sina favoriter, och i år har fler nomineringar än någonsin kommit in. Hela 61 kandidater finns med på årets lista. Under torsdagskvällen offentliggörs vilka tio som gått till final och slutligen vem som tar hem årets utmärkelse. Spridningen bland de nominerade har i år varit mycket stor, något som glädjer BNI:s vd i Norden, Gunnar Selheden.

- Ett modernt affärsnätverkande fungerar i alla typer av branscher och företag och det visar årets nomineringar till Årets Affärsnätverkare. Att för allmänheten mer kända personer som Mårten Andersson, Elsa Billgren och Boris Lennerhov finns nominerade tillsammans med entreprenörer och företagsledare från hela landet, alla med vitt skilda bakgrunder och kompetensområden, är verkligen roligt. Det visar att tävlingen har nått en stor spridning och att vi kommit en bit på vägen med att sprida vikten av nätverkandet, säger Gunnar Selheden och fortsätter

- För att nå framgång i  affärslivet, och även privat, krävs ett förtroende mellan aktörerna och det förtroendet skapas genom den personliga kontakten. Där fyller affärsnätverkande en viktig roll, och vi från BNI vill belysa detta genom utmärkelsen Årets Affärsnätverkare. Ett aktivt och systematiskt nätverkande är bra både för företagen och för utvecklingen av vårt land.

Vinnaren utses av en jury bestående av framgångsrika entreprenörer och nätverkare; Bicky Chakraborty som byggt upp den största helt svenskägda hotellkedjan Elite Hotels, Mia Törnblom som är coach och författare, Olle Zetterberg, VD för Stockholm Business region vars syfte är att utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort, entreprenören och föreläsaren Therese Albrechtson samt Gunnar Selheden, VD för BNI i Norden. Priset delas ut vid en mingelkväll i Stockholm den 22 november och bland tidigare vinnare hittas namn som Isabella Löwengrip, Pär Johansson och David Lega.

Läs mer om tävlingen och se vilka de nominerade är på www.affarsnatverkare.se. Mer information om BNI finns på www.bni.nu

För mer information, kontakta:

Patrik Wilén, Projektledare för Årets Affärsnätverkare 031-778 35 88, patrik.wilen@bni.nu

Gunnar Selheden, VD för BNI i Norden 031-778 06 20, gunnar.selheden@bni.nu

Kategorier

BNI är världens och Sveriges största affärsnätverk som får affärer och företag att växa. Att vara medlem i BNI är en långsiktig investering som ger nya affärer och skapar tillväxt, inte bara för dig utan också de andra i nätverket. Under det senaste året har varje BNI-medlem i genomsnitt skapat nya affärer för över 400 000 kr. Det är tillväxt på riktigt - nya affärer för dig och fler jobb för samhället.