Båset på Nybrogatan 38

Bästa bordet! Båset på Nybrogatan 38

Alla har vi våra favoritbord. En del föredrar baren, andra community tables. Höga bord, låga bord, runda, fyrkantiga eller varför inte chef’s table? En sak vet vi: ett bås kan aldrig gå fel. Samtalen blir lite mer personliga, känslan lite varmare och problemen lite färre.

Restaurangbåsen, eller ”boxarna”, som de hette från början, uppstod på 1800-talet i USA och blev snabbt omåttligt populära. Avskildheten, då genom draperier, inbjöd till mer än ätande, och snart förbjöds de helt instängda boxarna. De mer moderna båsen fick i stället soffor eller väggar med en tillåten maxhöjd på 106 centimeter. Båsen slog igenom stort på 1920-talet och är fortsatt lika älskade nu som då. Vårt eget favoritbås hittar du på Nybrogatan 38.

För bordsbokning på Nybrogatan 38 ring +46 8 662 33 22