Bockholmen Gruppen öppnar kvarterskrogen Nybrogatan 38

Östermalm får i dagarna ett restaurangtillskott då Bockholmen Gruppen öppnar Nybrogatan 38, Kvarterskrog och Barservering. Lokalen förvärvades i november månad och har sedan dess renoverats och bytt skepnad.

Restaurangen blir Bockholmen Gruppens femte enhet. De fyra andra är restaurangerna Bockholmen Hav & Restaurang, Djurgårdsbrunn, Dalarö Skans samt Bockholmen Catering & Event. Gruppens omsättning för innevarande år beräknas bli omkring 60 Mkr.

- Vi tycker det ska bli fantastiskt kul att öppna en krog inne i city. Vi har letat i 2 år efter en lämplig lokal och nu har vi äntligen hittat rätt, säger Tiel Ridderstad, delägare i Bockholmen Gruppen.

Nybrogatan 38 kommer att vara öppen från tidig morgon till sen kväll och kommer att servera frukost, lunch och middag, alla dagar i veckan.

- Vi vill skapa en kvarterskrog där våra vänner, vi själva och alla gäster kommer att trivas. På en kvarterskrog tycker vi att det är viktigt med bra mat, vettiga priser, ett trevligt bemötande och god stämning i en härlig miljö, säger Peder Smith, delägare.

Nybrogatan 38 kommer att bestå av en bar och en matsal. Självklart kommer man att kunna äta det man är sugen på även i baren. Övergripande ansvar för maten har Mathias Pilblad. Mathias har 2 OS guld och erfarenhet från flertalet lyxkrogar med sig i bagaget men försäkrar att målsättingen är att skapa en publik kvarterskrog och inte en lyxkrog.

- Vi kommer att hämta inspiration från det sydeuropeiska men med en fot kvar i det svenska rustika köket. Vi serverar allt från biff tartar till grodlår, säger Mathias Pilblad.

Restaurang Nybrogatan 38 öppnade den 30 januari 2012.

För mer information, kontakta:

Bockholmen Gruppen
Tiel Ridderstad, tiel@bockholmen.com, 070-230 34 50
Peder Smith, peder@bockholmen.com, 070-88 333 22

Bockholmen Gruppen driver restaurangerna Bockholmen Hav & Restaurang, Djurgårdsbrunn, Dalarö Skans samt Bockholmen Catering & Event. Gruppens omsättning för innevarande år beräknas bli omkring 60 Mkr. Bolaget ägs av Mathias Pilbad, Peder Smith, Tiel Ridderstad samt Ulf Dinkelspiel.