Fira in julen i fulländad skärgårdsmiljö på Bockholmen

Fira in julen i fulländad skärgårdsmiljö ute i den vackra trävillan på Bockholmen, endast 10 minuter från city. Här avnjuter gästerna julbordet medan de blickar ut över fjärden i sin vinterskrud.

”På Bockholmen detta år vill vi förädla och, med lagom stora mått, förfina ett redan uppskattat julbord på en magisk plats. Men tydligt råvarufokus tror vi på kvalitet före kvantitet. Detta i kombination med utsikten över Stockholms inlopp blir svårslagen. Nytt för i år är att vi, mot förbokning, även erbjuder oklassisk julmiddag med allt från pilgrimsmusslor på spätt till bräserad piggvar och rådjur”, säger Fredrik Krüger, kökschef på Bockholmen.

För femtonde året bjuder Bockholmengruppen in till julbord på Bockholmen Hav & Restaurang, platsen där allting startade. I år står det nutida och exklusiva i fokus när gästerna välkomnas till ett julfirande med allt som hör julen till. Här kan du välja att antingen avnjuta julmaten uppe i villan, eller boka Orangeriet nere vid vattnet. För de som inte vill fira in julen med den traditionella julmaten erbjuder även Bockholmen en välkomponerad, säsongsbetonad vintermeny i det exklusiva Orangeriet nere vid vattnet.

När: 1–22 december
Var: Bockholmen Hav & Restaurang
Pris: Från 595:-/person
Boka: www.bockholmen.com

HITTA HIT
Ta tunnelbanan till skärgården! Restid från T-centralen till Bergshamra är ca. 15 min.
Ta bilen hit. Restid från city ca. 10 minuter.