Landsbygdsministern medverkar på Företagsfrukost i Boden

Hur arbetar regeringen med att stärka landsbygden? Landsbygdsministern Jennie Nilsson inleder temat ”Företagande på landsbygden” på Företagsfrukost i Boden på fredag.

Tillsammans med Råek anordnar Boden Business Park, Bodens kommun och Företagarna Boden en digital företagsfrukost den 12 februari som vänder sig till näringslivet i Bodens kommun och regionen.

Temat är "Företagande på landsbygden" och landsbygdsministern Jennie Nilsson inleder temat med en digital medverkan där hon berättar om regeringens arbete för att stärka landsbygden.

- Landsbygdsminister Jennie Nilsson besökte Boden för ett år sedan och då tog vi henne till Harads och Unbyn och fick träffa representanter för servicepunkterna där samt från Gunnarsbyn. Hon fick ett starkt intryck av vårt arbete med landsbygdsfrågor och det är kul att hon vill vara med på vår digitala företagsfrukost, säger kommunalrådet Claes Nordmark.

Företagsfrukosten sänds live från Sörbyn Turism & Konferens och leds av den lokala moderatorn Jenny Engström. Som vanligt inleds frukosten med aktuella nyheter.

Du kan titta på sändningen via Bodens kommuns Facebooksida och Boden Business Parks hemsida klockan 07.45-08.30.

Företagsfrukost i Boden arrangeras en gång i månaden i samarbete mellan Företagarna Boden, Bodens kommun och Boden Business Park.

Kontakt:
Michaela Strömberg, näringslivsutvecklare, Boden Business Park
070-2066384
michaela@bodenbusinesspark.se

• Norrbotten

Om Bodens Business Park

Boden Business Park som anläggning är en unik, kreativ och levande mötesplats för företag och människor som vill utvecklas. Här finns utbildningar, företagshotell, mötesplatser, restaurang och hotell under ett och samma tak, i ett geografiskt tillgängligt läge. Här bygger vi framtidens innovationsarena där datacenter, blockchain, AI och spelutveckling möter film, musik, miljöteknik och andra branscher. Det är mitt i detta som innovation, entreprenörskap och framtid skapas.

Linda Hammarström