Framtiden i Boden

Framtid Boden är en mässa som arrangeras för ungdomar och arbetssökande i Boden. Den arrangeras för tredje året i rad. Den är ett samarbete mellan olika samhällsaktörer i Bodens kommun.

Framtidsmässan arrangeras för tredje året i Boden på Hildursborg. Den vänder sig till arbetssökande och ungdomar som är på väg ut från gymnasiet. Mässan arrangeras i samarbete mellan Bodens kommun, Försvarsmakten, Arbetsförmedlingen och Företagarna. Ett fyrtiotal utställare finns på plats som hoppas kunna rekrytera.

Ulf Johansson från Försvarsmakten förklarar deras engagemang i mässan.
- Förutom att synas som en potentiell arbetsgivare är hela arrangemanget viktigt för oss för att visa soldaterna på bredden på arbetsmarknaden i Boden, särskilt för våra deltidssoldater är detta viktigt.

Kontaktperson: Eilif Wisten
E-post: Eilif.Wisten@boden.se

Kontaktperson: Ulf Johansson
E-post:

Det här e-brevet går ej att svara på.