Servicepunkt Unbyn/Avan. Foto: Mats Engfors/Fotographic.

Nu invigs Servicepunkt Unbyn/Avan

Den 6 juni inviges en Servicepunkt i Unbyn/Avan för att stärka service i samverkan med uppdrag mot både Bodens kommun och Luleå kommun.

Bakgrunden till servicepunkten är sprungen ur ett uppstartsprojekt med gemensamma intentioner för service i samverkan mellan Bodens kommun och Luleå kommun. Från och med den 1 maj 2021 driver Unbyn/Avan servicepunkt ekonomiska förening (UNEK) servicepunkten i Unbyn. Här ska de boende i området erbjudas personlig service i form av upplysning, vägledning, rådgivning, bokning och kontakt med myndigheter. Servicepunkten skall också vara en mötesplats för de boende i området där de kan diskutera frågor som rör bygden och delta i olika evenemang som servicepunkten är med och möjliggör. Kanske vill en boende i bygden hämta sina kompostpåsar eller delta i öppen förskola, få hjälp med att skanna sina handlingar eller marknadsföra ett event i bygden. Servicepunkten är första instans i olika typer av ärenden och kan vara behjälplig med rätt kontakt gällande olika kommunala ärenden eller kontakt med det lokala näringslivet, behoven styrs av de som bor och verkar i bygden.

Kl. 12.00 startar invigningen vid Servicepunkten, Unbyn 15 med tal och tårtkalas. Invigningstalar gör: Jenni Bergliv, verksamhetsledare Servicepunkten, Lars Granholm, ordförande UNEK, Johan Gröhn, kommunalråd Bodens kommun, Fredrik Hansson, kommunalråd Luleå kommun.

Program:

12.00 Invigningstal (Gymnastiken) i Unbyn
12.10 Tal av Bodens kommunalråd Johan Gröhn
12.15 Tal av Luleås kommunalråd Fredrik Hansson
12.20 Bandklippning
12.30 Tårtkalas, Servicepunkten bjuder på tårta Godisregn utanför gymnastiken
13.00 – 14.00 Tipspromenaden mellan Unbyn och Avan.
14.00 – 15.00 Föreningshuset i Avan Barnaktivitet med jätte-såpbubblor. Servicepunkten bjuder på snittar och bubbel i samband med att vi utser vinnaren på tipspromenaden och för bästa utvecklingsförslag.

Kontakt:

Jenni Bergliv verksamhetsledare, info@unek.se, 073–0937263