Programmet för SM-veckan Luleå/Boden är klart. De alpina tävlingarna i Storklinten körs 25-26 mars. På bilden: Kristoffer Jakobssen, SKALP.  Foto: Nils Jakobsson / BILDBYRÅN
Programmet för SM-veckan Luleå/Boden är klart. De alpina tävlingarna i Storklinten körs 25-26 mars. På bilden: Kristoffer Jakobssen, SKALP. Foto: Nils Jakobsson / BILDBYRÅN

​Tiderna för SM-veckans tävlingar är klara

Den 25–31 mars gör 20 olika idrotter upp om mästerskapsmedaljerna under SM-veckan vinter i Luleå och Boden.

Nu presenterar vi ett fullständigt dagsprogram, det vill säga dag, plats och nu även med tider för de olika tävlingarna under SM-veckan.

– Vi hoppas locka stor publik och att många tar chansen att uppleva mästerskapstävlingarna på plats, säger Ola Karvonen, lokal projektledare idrotter Boden.

Det är det nordligaste arrangemanget hittills i SM-veckans historia och första gången som Luleå och Boden är värdstäder.

– Det blir totalt 20 SM-tävlingar på 11 olika arenor och massor av aktiviteter i städerna. Vi hälsar alla välkomna till spännande tävlingar och en folkfest för alla, säger Petter Wikström, lokal projektledare idrotter Luleå.

Tiderna kan eventuellt ändras, håll koll på www.smveckan.se som ständigt uppdateras med senaste nytt.

​Här hittar du SM-veckans dagsprogram.

Kontakt:
Petter Wikström