”En blandning av Elena Ferrante och Patricia Highsmith”

”En blandning av Elena Ferrante och Patricia Highsmith”

Florence avlägsna dröm om att bli författare ser ut att plötsligt kunna bli verklighet – innan allt går fruktansvärt fel.

Nu finns Alexandra Andrews hyllade debut Vem är Maud Dixon? på svenska!

Florence högsta dröm är att bli berömd författare. Drömmen verkar långt borta när hon får sparken från sitt första jobb i förlagsbranschen. Men när hon oväntat får erbjudande om att bli assistent till personen bakom den världskända författarpseudonymen Maud Dixon, tror Florence att hon fått sitt livs chans. Upplägget verkar fantastiskt.

Maud Dixon visar sig vara Helen, som blir en sträng men generös mentor för Florence. Hon bjuder med Florence på en researchresa till Marocko, där Maud Dixons nya roman utspelar sig. Florence har aldrig varit utomlands tidigare.

I Marocko är de med om en fruktansvärd bilolycka där Helen avlider och Florence vaknar upp på sjukhuset med en ny möjlighet. Då ingen vet vem Maud Dixon egentligen är kan hon kanske uppnå sin högsta dröm ...

Alexandra Andrews har jämförts med Patricia Highsmith och hennes enastående debut Vem är Maud Dixon? ska bli Hollywood-film.

Om författaren:

Alexandra Andrews har arbetat som journalist, redaktör och copywriter i New York och Paris. Vem är Maud Dixon? är hennes debutroman. Hon är bosatt i Brooklyn tillsammans med man och barn.

Pressröster:

"En blandning av Elena Ferrante och en Patricia Highsmith-thriller, ”Vem är Maud Dixon?” kommer bli en av årets mest omtalade debutromaner."

– Wall Street Journal

”Elegant skrivet, snyggt strukturerat (djärvt också: den här romanen tar chanser, inte fångar) - men ändå surrar romanen med en oemotståndlig intensitet och njutning. Rungande applåder…”

– A. J. Finn (”Kvinnan i fönstret”)

“’Vem är Maud Dixon?’ har tillräckligt med vändningar (riktigt bra!) för att göra dig yr i en vecka. Yr av glädje! I slutet av boken kommer du börja undra om författaren Alexandra Andrews kan vara en mördare själv.… ”