​Fejkar mord – för att stoppa kinesiska maffians jakt på guld

​Fejkar mord – för att stoppa kinesiska maffians jakt på guld

Ella Werner måste dö.

Det är villkoret för att Ellas infiltratör Christer Quist, nyligen frigiven efter ett långt fängelsestraff, ska kunna bli medlem i det kinesiska brottssyndikatet Triaden.

Mats Ahlstedt är tillbaka med Guldmakaren!

Christer Quist har fått reda på att ligan planerar en kupp mot Guldmakaren, som gömmer tvåhundrafemtio kilo rent guld någonstans i Göteborgstrakten.

Christer iscensätter ett fingerat mord på Ella Werner, som tvingas gå under jorden tillsammans med kollegan och sambon Nicklas Crona.

Det är bara ett problem - Triaden har en mullvad i polishuset. Kommer det fejkade mordet på Ella att avslöjas innan hon och hennes kollegor hinner stoppa guldkuppen och gripa gärningsmännen?

Guldmakaren är den femte fristående delen i Mats Ahlstedts populära serie om profilerare Ella Werner vid Göteborgspolisen.

Om författaren:

MATS AHLSTEDT tillbringade sina första levnadsår på en prästgård i Jämtland. Därefter gick flyttlasset till Göteborg där hans far jobbade som fängelsepräst. Efter en universitetsexamen i svenska med inriktning på litteraturvetenskap blev Mats Ahlstedt journalist. Idag ägnar han sig enbart åt sitt författarskap och har en trogen läsekrets. Hans texter genomsyras av ett starkt samhällspatos.

Sagt om Mats Ahlstedts Fatima Wallinder-deckare:

"Med Mats Ahlstedt har vi sannerligen fått en deckarförfattare av internationell klass!" LARS-ERIK HOLM, DAST MAGAZINE

"Man vill bara läsa ett kapitel till och kanske ett till och ett till." BOKMYSANS BOKBLOGG

Författare: Mats Ahlstedt • Titel: Guldmakaren • Format: Inbunden • ISBN: 9789178353354 • Släppdatum: 31 mars 2020 • Första recensionsdag: 7 april 2020

Recensions- och läsex: recex@bokfabriken.se