​Hennes mamma brutalt mördad innan jul

​Hennes mamma brutalt mördad innan jul

Strax innan jul 2016 skakades Sverige av ett brutalt dubbelmord utanför Hudiksvall.

Carinas mamma var en av dem som mördades av en okänd man.

Mordet på min mamma är hennes berättelse.

”22 december 2016. En ung man kliver ur en taxi och börjar gå den kilometerlånga vägen fram mot Råbo. Vid brevlådorna tar han till vänster mot den norra sidan av sjön. Vad tänkte han på, när han gick där i mörkret? På väg till mammas hus.”

Mordet på min mamma - när ondskan tar sig in är inte bara berättelsen om hur en okänd man på bara några minuter brutalt, hänsynslöst och kallblodigt knivhögg två människor till döds. Det är även berättelsen om hur en familj överlever det värsta man kan tänka sig. Den allra mest brutala förlusten av en familjemedlem. Var vänder man sig, vem hjälper i krisen? Hur lever man mellan händelsen till dess att gärningsmannen får sin dom?

Mordet på min mamma är skildrad utifrån en nära anhörigs perspektiv, och ger en sann och stark bild av hur livet i en sörjande familj ser ut. En bild som skiljer sig från det tidningsrubrikerna berättar.

Det är en unik true crime-berättelse så till vida att den tar just den anhöriges perspektiv, ett perspektiv som sällan syns i tv-dokumentärer eller böcker.

Mordet och händelseförloppet skildrat inifrån.

Boken finns ute nu som ljudbok och e-bok! Ljudboken är uppläst av Anna Maria Käll.

Författare: Carina Westner • Titel: Mordet på min mamma – när ondskan tar sig in • Format: E-bok/ljudbok • Släppdatum: 9 december 2020

Recensions- och läsex: recex@bokfabriken.se