​Mardrömmen börjar efter semestern – kan man lita på sina bästa vänner?

​Mardrömmen börjar efter semestern – kan man lita på sina bästa vänner?

Stina Seger har tagit semester och är i Marbella med sina två bästa vänner Amelie och Carolina.

När hon kommer hem till Sverige blir hon omplacerad från sin tjänst vid Göteborgspolisen och ännu värre: Amelie försvinner spårlöst. Stina får inte arbeta med fallet.

Trots det blir hon inblandad och befinner sig snart mitt i en katt och råtta-lek där inget är som det verkar.

Ju mer hon nystar i fallet, desto mer inser hon att sanningen finns skrämmande nära henne.

Det finns hemligheter som inte ens bästa vänner delar med varandra…

Samtidigt börjar tiden rinna ut. Kanske är det redan för sent?

Råttfångaren är en klaustrofobisk spänningsroman om hur lögner och fasansfulla hemligheter från det förflutna hemsöker både de skyldiga och de oskyldiga. Ingen går säker och ingen går att lita på.

Råttfångaren är en fristående uppföljare till Minnesbäraren (2015) och Jägaren (2017).

KAMILLA ORESVÄRD har bland annat läst språk och litteraturvetenskap vid Göteborgs universitet och arbetar sedan många år tillbaka som ansvarig för kommunikationsfrågor i ett internationellt bolag. Hon bor i Göteborg och har man och två döttrar. Kamilla debuterade 2015 med lovordade Minnesbäraren.

Röster om Kamilla Oresvärds böcker:

»Oresvärd har bra karaktärer som hon försätter i intressanta sammanhang. Mer av det vill vi ha!» Nisse Scherman, DAST Magazine

»En deckare jag verkligen kan rekommendera i höstmörkret! 5/5» The Book Journey om Jägaren

»Högt tempo, komplicerade karaktärer, mordgåtor som är minst sagt något annat än vad man kanske tror.» Fantastiska Berättelser

»Jägaren av Kamilla Oresvärd är spännande från första sidan och bokens karaktärer är vansinnigt intressanta och huvudkaraktären kriminalkommissarie Stina Seger allra mest. Storyn är riktigt bra och Oresvärd väver ihop det hela så snyggt!» Nadines Bokhylla

»Välskriven, svår att lägga ifrån sig, tänkvärd och överraskande slut.» Brabocker Books

»Handlingen är spännande rakt igenom och den tar många svängar innan svaret kommer till en.» Håkans Hylla

Författare: Kamilla Oresvärd • Titel: Råttfångaren • Format: Pocket och ljudbok • Omslag: Anders Timrén • ISBN: 9789178350414 (pocket) 9789178350421 (ljudbok) • Utgivningsdatum: 5 november 2018 • Första recensionsdag: 12 november 2018

Recensions- och läsex: recex@bokfabriken.se

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn / www.bokfabriken.se