​Pedofil rymmer och flicka försvinner

​Pedofil rymmer och flicka försvinner

En dömd pedofil avviker från sin permission från Säters rättspsykiatriska klinik. När en femårig flicka samtidigt försvinner spårlöst från en närliggande campingplats sprider sig paniken.

Allt tilldrar sig på midsommar. Nu börjar kampen mot klockan för att hitta flickan och hela Säter sätts i skräck dessa årets ljusaste dygn.

Snart försvinner ännu ett barn, en sjuårig pojke.

Anna Varga, psykolog vid kliniken, är ansvarig för permissionen och måste hjälpa polisen att hitta barnen innan det är för sent.

Helena Kubicek Boye, psykolog, föreläsare och författare, följer upp debutromanen Innan snön faller (2018) med en ny fristående spänningsroman om Anna Varga, psykolog vid den mytomspunna rättspsykiatriska kliniken i Dalarna.

»Styrkan i boken ligger i hur Kubicek Boye bygger upp suggestiva miljöer och skräckstämningar på Säter.« Kerstin Bergman, Borås Tidning

»En berättelse som ger inblick i mentalsjukvårdens slutna värld.« Inger Wassenius, BTJ

När den kom som ljudbok tog sig ”Den ljusaste natten” direkt in på topplistorna på bland annat Storytel och har där fått fina omdömen.

Författare: Helena Kubicek Boye • Titel: Den ljusaste natten • Format: Inbunden ISBN: 9789178351305• Släppdatum: 14 mars 2019 • Första recensionsdag: 19 mars 2019

Press och media: jakob@bokfabriken.se

Recensions- och läsex: recex@bokfabriken.se

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012 och är idag Sveriges snabbast växande bokförlag. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.