Svek och kärlek på slottsweekend, knivmördad innekille och tjänstledighet som blir mördarjakt – pocketnytt!

Tre rykande färska pocketnyheter från Bokfabriken!

• Alla älskar Bianca, Birgitta Bergin

Bianca är en person som alla älskar. Hon är oemotståndlig, hemlighetsfull och vacker. Men vad är det hon döljer? Och vem älskar Bianca mest?

Under ett intensivt dygn blir de magnifika salarna på Thorskogs slott skådeplatsen för människans existentiella ångest och köttsliga lustar. En man tvingas konfrontera sitt dolda förflutna, en hustru gör något hon för evigt ångrar, en ung kvinna tvingas se sin älskares sanna väsen och en dagbok avslöjar precis det ingen vill veta allt medan Bianca gör upp med sitt liv.

Alla älskar Bianca är en roman med länkade intriger, som likt ett pussel förs samman och där varje bit tar dig ett steg närmare sanningen.

”Bergin skriver rappt och ger sina personer liv och djup.”

– DAST Magazine

• Drakar lyfter i motvind, Frida Moisto

När Johan Lundblad, Jönköpings innekille nummer ett, hittas brutalt knivhuggen en varm sommarnatt, kontaktas Sten Johansson och Lisa Engström omgående. Fallet är av känslig karaktär då Johan Lundblads morbror Leif Blomqvist arbetar på Jönköpingspolisen och är en av Lisa Engströms största fiender. Lisa försöker svälja sin stolthet och sköta fallet professionellt men inser snart att Leif är ute efter att krossa henne. Hur långt är hon villig att gå för att hålla sina hemligheter begravda?

I utredningen framträder familjeintriger ingen väntat sig och både passion och hat står som mäktiga krafter bakom ett eventuellt motiv. När en person i Johan Lundblads innersta krets hittas mördad förstår polisen att fallet är större än de först trodde.

Drakar lyfter i motvind är andra fristående delen i serien om kriminalkommissarie Lisa Engström.

" den som söker ett fräscht alternativ till exempelvis Camilla Läckberg har absolut en hel del att hämta här. Här finns klara bladvändarkvaliteter, och romanen slutar dessutom med en cliffhanger av rang."

- JÖNKÖPINGSPOSTEN

• Minuten före midnatt, David Baldacci

FBI-agenten Atlee Pine tvingas ta tjänstledigt efter att ha gjort sig skyldig till övervåld i jakten på en brutal brottsling. Den oplanerade ledigheten ger henne möjlighet att resa tillbaka till Andersonville i Georgia, där hennes tvillingsyster Mercy kidnappades och försvann tre decennier tidigare. Kanske kan hon äntligen få klarhet i vem som låg bakom kidnappningen. Men sökandet efter ledtrådar leder henne in på en väg kantad av mord, lögner och hemligheter som skakar henne i grunden. Ingenting av det Atlee Pine trott sig veta visar sig vara sant.

Minuten före midnatt är den andra fristående delen i bästsäljaren David Baldaccis nya serie om den iskalla ensamvargen Atlee Pine.

”Det är ingen överraskning att en av de bästa thrillerförfattarna skapat en av de bästa karaktärerna på länge.”

– NEW YORK TIMES

DAVID BALDACCI är en av världens mest populära författare. Hans böcker är översatta till fler än 45 språk och har sålt i mer än 150 miljoner exemplar i över 80 länder. Samtliga av hans böcker har legat på New York Times bästsäljarlista.

Recensions- och läsex: recex@bokfabriken.se