Tack vare kunder skänker BoKlok 91 400 kronor till Stadsmissionen

Tack vare kunder skänker BoKlok 91 400 kronor till Stadsmissionen

Varje år görs en undersökning bland BoKloks kunder om kundnöjdhet. För varje svar skänker BoKlok 100 kronor till välgörenhet. I år blev summan 91 400 kronor som skänks till Sveriges stadsmissioner.

Några veckor efter att de flyttat in i sina nya hem, samt efter att de bott där i två år, görs en undersökning bland BoKloks kunder om kundnöjdhet. Kunders feedback är ovärderlig för BoKloks verksamhet och undersökningen, som utförs av Prognoscentret, ligger också till grund för NKI, nöjd-kund-index. För varje svar i undersökningen skänker BoKlok 100 kronor till välgörenhet.

Efter de avslutade undersökningarna för år 2020 gjordes en omröstning mellan tre olika välgörenhetsorganisationer i BoKloks sociala kanaler. Alla följare och kunder gavs möjlighet att rösta, och flest röster fick sedan avgöra vilken organisation som skulle få ta emot pengarna. Valet stod mellan Barncancerfonden, Sveriges stadsmissioner och Rädda barnen. Efter en spännande inledning engagerade Sveriges stadsmissioner sina egna följare och delade informationen i sina sociala kanaler vilket gjorde att de vann en jordskredsseger.

- Stort tack för den fina gåvan till Sveriges Stadsmissioner! Vi är stolta och glada att BoKloks kunder valde just Stadsmissionen att bidra till i år. Det bidrar till trygghet och gör skillnad för bland annat ungdomar och barnfamiljer som lever i fattigdom eller utsatthet och som Stadsmissionen möter varje dag, runtom i landet. Eskilstuna är ett exempel, där Stadsmissionens fältarbetare skapar tillitsfulla relationer till ungdomar i utsatta områden och vägleder dem till bättre möjligheter i framtiden, berättar Jonas Berglund, ansvarig nationella företagspartners Sveriges stadsmissioner.

För BoKlok som bostadsutvecklare är boendefrågan såklart central, men det är också viktigt att som samhällsutvecklare bidra till ett mer hållbart samhälle även på andra sätt.

- Vi är glada att vi, tack vare våra kunder, kan skänka drygt 90 000 kr till välgörenhet. I år har våra kunder och följare på sociala medier valt att pengarna ska gå till Sveriges stadsmissioner som genom flera olika initiativ hjälper människor både långsiktigt och akut. Det har varit ett tufft år och Stadsmissionens viktiga arbete med att ge människor en basal trygghet såsom tak över huvudet och mat på bordet blir än mer betydelsefullt, säger BoKloks analyschef Jeanette Thörnkrantz Madsen, som också är ansvarig för NKI-mätningarna på BoKlok.

Även för 2021 kommer BoKlok att genomföra undersökningar kring kundnöjdhet, där man för varje svar återigen kommer att skänka 100 kr till välgörenhet.

Efter de avslutade undersökningarna för år 2020, som dessutom visade att BoKlok har branschens nöjdaste kunder tillsammans med Riksbyggen, gjordes en omröstning mellan tre olika välgörenhetsorganisationer i BoKloks sociala kanaler. Omröstningen genomfördes mellan den 15-21 februari, och gav möjlighet för alla intresserade att lägga sin röst. Sveriges stadsmissioner vann med 122 röster av totalt 187 röster.