Ny Affärsutvecklingschef i BoKlok Sverige

Ny Affärsutvecklingschef i BoKlok Sverige

Sara Ax Nordstrand blir ny Affärsutvecklingschef i BoKlok Sverige och medlem i ledningsgruppen för BoKlok Sverige. Hon har idag rollen som VD för JV-bolaget Kista Park AB där Skanska tillsammans med Areim utvecklar en ny stadsdel med cirka 1500 lägenheter i Odde - Kista.

Sara har tidigare varit gruppchef samt affärsutvecklare inom Projektutveckling Kommersiellt i Skanska, och dessförinnan haft ledande roller i projekt genom tidigare anställningar hos bl.a. WSP Management och Ebab.

- Sara har en gedigen erfarenhet från affärsdrivande roller och kommer på ett utomordentligt sätt att bidra till vår affär, både bostadsrättsprojekt och hyresrättsprojekt. Sara är en erfaren ledare som kommer att coacha våra Affärsutvecklare utifrån deras behov och möjligheter. Hon känner väl till BoKloks kunderbjudande och blir en tydlig bärare av våra värderingar och mål. Jag önskar Sara varmt välkommen till BoKlok och till den svenska ledningsgruppen, säger Niclas Bagler, chef BoKlok Sverige.

- Jag ser med glädje fram emot att få jobba med BoKlok. Behovet av bostäder för människor med vanliga inkomster är väldigt stort och här har BoKlok en viktig roll att fylla. Att jag nu får bidra till BoKloks resa framåt ska bli oerhört spännande, säger Sara Ax Nordstrand.

Sara Ax Nordstrand börjar 1 september och kommer att utgå från BoKloks kontor i Stockholm.