Illustration av vardagsrum med utgång till balkong, lägenhet från BoKlok.

Tredje och sista etappen kloka hem på Odenvallen, Östersund

På Odenvallen i Östersund ska BoKlok bygga 42 lägenheter. Försäljningen kommer att starta under hösten 2021. Byggstart är planerad till hösten 2021, med beräknad inflyttning hösten 2022.

- Det här blir vår tredje och sista etapp med bostäder på Odenvallen. Tidigare etapper med lägenheter och rad- och parhus har haft ett bra intresse. Därför känns det extra roligt att nu komma tillbaka med våra lägenhetshus ritade av arkitekt Thomas Sandell. Med deras skandinaviska design och smarta lösningar vill vi skapa hem och områden som är hållbara över tid och där man ska kunna leva och trivas länge, säger Magnus Hallonlöf, byggledare på BoKlok.

De 42 lägenheterna kommer att ha ett, två, tre eller fyra rum med en yta på 31, 55, 72 respektive 85 kvm, och byggs som bostadsrätter.

- Vi bygger alla våra hus inomhus i fabrik, genom industriella och effektiva processer. Det gör att vi kan hålla priserna nere utan att tumma på kvaliteten. Tvärtom behöver vi inte uppfinna hjulet gång på gång, utan kan förfina vårt tillvägagångssätt, tänka smart – och bygga snabbt! säger Magnus Hallonlöf.

Det nya kvarteret på Odenvallen kommer att kallas BoKlok Arenan och ligger granne med de tidigare etapperna BoKlok Rinken och BoKlok Sargen. I närområdet finns skolor, mataffärer och Storsjöbadet. Precis nedanför tomten finns en busshållplats med täta förbindelser in till centrum. Precis som i alla nybyggda  lägenhetsområden från BoKlok placeras solceller på taket, som bidrar till fastighets- och hushållsel.

Bostäderna kommer att fördelas genom offentlig turordningsdragning som kommer att ske via en livesändning online. Alla intresserade kan anmäla sig till dragningen. En turordningslista upprättas och kunder får sedan välja den bostad som passar dem bäst.