Germund Bryntesson och Martin Johansson, grundare och ägare BOLIST Färgelanda Bygghandel

BOLIST Färgelanda Bygghandel har utsetts till ett av Sveriges Superföretag 2021

BOLIST Färgelanda Bygghandel AB i Färgelanda har utsetts till ett av Sveriges Superföretag 2021. Utmärkelsen tilldelas företag som visar på stabilitet och långsiktighet i affären samtidigt som man ökar både omsättning och vinst, något som stämmer väl in på BOLIST Färgelanda Bygghandel.

För drygt 20 år sedan, år 2000, startade Germund Bryntesson och Martin Johansson en byggfirma tillsammans. Under åren växte tankarna om en egen bygghandel fram och år 2013 tog man steget och byggde upp en helt ny bygghandel, Färgelanda Bygghandel, som idag är en komplett bygghandel med allt från varmbutik till brädgård.

Under åren har man sett en stabil ökning av omsättningen och förra året omsatte verksamheten ca 32,5 miljoner kronor, en tvåsiffrig ökning jämfört med året innan. Trots att man möter rekordsiffror från föregående år så har verksamheten fortsatt att växa även under 2021. Samtidigt har man tankar på att expandera ytterligare:

- Vi är naturligtvis stolta över att bli ha utsedda till ett av Sveriges Superföretag 2021 och ser fram emot att fortsätta bygga verksamheten tillsammans med våra kollegor och våra kunder. Vi har planer på att utöka inom exempelvis färg, maskinuthyrning och trädgård, säger Germund Bryntesson delägare BOLIST Färgelanda Bygghandel.

Om utmärkelsen Årets Superföretag:

Det är analysföretagen Dun & Bradstreet som för sjuttonde året i rad utser Sveriges Superföretag. Mer information om utmärkelsen Årets Superföretag finns här: https://www.dnb.com/sv-se/kunskap/vara-tankar-om/superforetagen-2021/

För mer information om BOLIST Färgelanda Bygghandel, kontakta gärna:

Germund Bryntesson

E-mail: germund@fargelandabygghandel.se

BOLIST är en bygghandelskedja med närmare 190 anläggningar vilket gör att vi alltid är nära dig i ditt byggprojekt. Fler av våra butiker har drivits inom familjer i generationer, vissa är nyöppnade familjeföretag och andra är stora varuhus. Gemensamt för alla är att de drivs av egna entreprenörer på orten med stor lokalkännedom tillsammans med den stora kedjans styrka. BOLIST, Järnia och XL- bygg ingår i koncernen Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.