Anders Håkansson, Byggnetto i Mora.

BOLIST stärker sin närvaro i Dalarna när Mora Byggnetto ansluter från Woody Bygghandel

BOLIST fortsätter att stärka sin position som Sveriges närmaste bygghandel genom att Woody Byggnetto Mora blir en del av kedjan. För BOLIST är nya medlemmar en viktig del av kedjans tillväxtstrategi.

BOLIST som ingår i Mestergruppen Sverige, Sveriges ledande bygghandelskoncern, har tecknat avtal med Woody Byggnetto Mora om att från och med den 1 oktober 2023 bli en del av BOLIST-familjen.

-Det känns väldigt bra, långsiktigt och tryggt för oss att bli en del av BOLIST och Mestergruppen. Det är starka varumärken som kan hjälpa och stötta oss i vår tillväxtresa framåt och även mot båda våra kundgrupper, proffs och hemmafixare, säger Anders Håkansson, ägare av Woody Byggnetto Mora.

Byggnetto Mora grundandes 1996 av Anders Håkansson och 2002 flyttade man in i sina nuvarande lokaler som inrymmer en stor, ljust och fräsch butik med en tillhörande brädgård där allting finns samlat under tak.

-Vi har under alla åren investerat i våra lokaler och gör hela tiden förbättringar. Tillsammans med BOLIST och Mestergruppen får vi nu möjligheten att fortsätta utvecklas i rätt riktning och få möjligheten att få ta del av kedjans stora satsningar och investeringar framåt. Vi får också bättre inköpsmöjligheter som passar våra behov och förutsättningar bättre, säger Anders Håkansson.

Byggnetto Mora har idag 5 anställda och har ett stort och brett sortiment. De är även partner till Contura där man erbjuder både installation av kaminer och renovering av skorstenar.

-Vår främsta styrka ligger i vår personal som hela tiden erbjuder en hög kundservice till våra kunder och vi arbetar hela tiden med kunden i fokus och hjälper gärna till med specialbeställningar och lösningar, säger Anders Håkansson.

BOLIST är Sveriges närmaste byggvaruhus och en viktig del i kedjans strategiska plan är att fortsätta växa, både organiskt och genom utökning av kedjan på nya identifierade orter.

-Det bästa sättet att etablera sig på nya orter är när duktiga entreprenörer som Anders ansluter sig till kedjan. Det känns fantastiskt roligt att få hälsa Anders och teamet från Woody Byggnetto i Mora välkommen in i BOLIST-familjen och även att bli en del av Mestergruppen, säger Magnus Hemmingberg.

En av många styrkor inom BOLIST är de många duktiga och engagerade entreprenörer som med sin lokala kunskap och expertis skapar bra värde och en god service utifrån sina kunders behov. BOLIST:s affärsidé bygger på det lokala entreprenörskapet och en stark lokal förankring.

-Duktiga och etablerade entreprenörer med stark lokalkännedom och stor kunskap om kundernas behov på den lokala orten, det är det som är BOLIST, säger Magnus Hemmingberg.

BOLIST vänder sig till både proffs och hemmafixare och centralt finns det ett starkt stöd för båda målgrupperna. Kedjan har även en framgångsrik modell där man kan stödja sina medlemmar utifrån deras behov samt att det går att kombinera den lokala företagarens styrka tillsammans med den stora kedjans muskler.

-Genom BOLIST och Mestergruppen kan vi erbjuda våra medlemmar stöd med drift och medlemstjänster för att de ska kunna fortsätta utveckla sina verksamheter och samtidigt underlätta för dem att fokusera de dem är bäst på, nämligen att ge service till sina kunder. Samtidigt får vi som kedja också tillbaka enormt mycket genom deras erfarenhet och kunskap som hjälper oss att hela tiden utvecklas framåt, säger Magnus Hemmingberg.

BOLIST ser fram emot att fortsätta presentera nyheter i form av nyetableringar, förvärv och genom att fler handlare ansluter sig till kedjan.