Extra matt hårdvaxolja med exceptionell torktid

Bona har vidareutvecklat sin hårdvaxolja och tagit den ett steg längre. Resultatet är en extra matt version med en torktid som slår det mesta, och som ger golvet en naturlig träkänsla.

De redan kända fördelarna hos Bona Hard Wax Oil är den minimala lukten hos produkten, och det faktum att den är helt fri från farliga och konstaterat allergiframkallande ämnen så som kobolt eller 2-butanonoximer. Under våren lanserades den nya versionen av Bona Hard Wax Oil som har en lägre glansgrad, extra matt. Till de redan goda egenskaperna hos Bona Hard Wax Oil kan vi lägga två extra fina egenskaper. 1) En mycket förbättrad torktid, vid andra stryket är den rent av fantastisk. Och 2) ytan får en naturlig träkänsla som upplevs mindre hal jämfört med andra glansgrader.

"Den här hårdvaxoljan är en riktig utmanare. Vi har haft hårdvaxolja i vårt sortiment länge och vi gjorde en klar förbättring av produkten när vi lanserade den nya formuleringen för två år sedan. Nu tar vi ännu ett kliv framåt i att kunna erbjuda kunderna det de frågar efter; kortare torktid och en mattare yta med riktig träkänsla," säger Joakim Malmsten, Sales Manager på Bona Nordic.

Bona Hard Wax Oil är en unik sammansättning utan kontroversiella tillsatser, vilket går i linje med Bonas helhetstänk när det kommer till att ta fram hållbara produkter som funkar för både hantverkaren och den som ska bo och leva på produkten.

Bona Hard Wax Oil ingår i Bona Oil System, och kan med fördel kombineras med Bona Craft Oil och/eller Bona Rich Tone för att skapa en ny kulör och en helt ny känsla i rummet.

Joakim Malmsten, Sales Manager Bona Nordic
Tel 0736 55 73 47, eller e-post joakim.malmsten@bona.com