Svenska Mäklarhuset ansluter sig till Boneo och blir delägare

Svenska Mäklarhuset ansluter sig till Boneo och blir delägare

Svenska Mäklarhuset ansluter alla sina mäklarkontor till bostadsportalen Boneo och går samtidigt in som ny delägare. Genom att ansluta sina kontor till Boneo kan nu alla mäklare på Svenska Mäklarhuset publicera bostadsannonser och erbjuda säljare de marknadsföringstjänster som ingår med en bostadsannons på Boneo.

Svenska Mäklarhuset, en av de ledande mäklarkedjorna i Sverige, ansluter ett drygt trettiotal mäklarkontor till Boneo, vilket innebär att alla mäklare på Svenska Mäklarhuset nu kan publicera annonser på bostadsportalen. Samtidigt som Svenska Mäklarhuset ansluter sina mäklarkontor går också Svenska Mäklarhuset AB in som ny delägare i Boneo AB.

– Att både ansluta samtliga våra mäklarkontor samt att bli delägare i Boneo AB känns som ett självklart och naturligt steg att ta. Boneo har den senaste tiden visat att de är en aktör inom bostadsannonsering att räkna med. Vi ser fram emot samarbetet och är övertygade om att detta kommer gynna både våra kunder och medarbetare, säger Niclas Spång, ordförande i Svenska Mäklarhuset.

– Vi är väldigt glada över att få välkomna Svenska Mäklarhuset till Boneo, både som samarbetspartner för bostadsannonsering och som ny delägare. Vi ser fram emot att på bästa sätt nu välkomna alla deras mäklare och kontorsägare så att de kan få ut det mesta av Boneo och alla de värden det innebär för deras bostadsaffärer och kunder, säger Fredrik Engdahl, VD på Boneo.

Genom att ansluta sina kontor till Boneo kan alla mäklare på Svenska Mäklarhuset nu erbjuda sina säljare att publicera sina bostäder på Boneo. Där når de de mest köpbenägna besökarna jämfört med andra bostadsportaler samt får bostadsannonser marknadsförda direkt mot personer som gått på bostadsvisning för liknande bostäder i samma område via Boneos unika tjänst BoneoMatch™. Utöver Boneos unika annonserings- och matchningstjänster får alla Svenska Mäklarhusets kontor och mäklare även tillgång till Boneos leadstjänster Värdera bostad och Matcha mäklare – där de utan kostnad blir tilldelade säljleads, det vill säga personer som vill komma i kontakt med mäklare inför försäljning eller värdering av sina bostäder.

– Att kunna erbjuda våra kunder och mäklare möjligheten att publicera bostäder på Boneo och ta del av deras unika annonseringstjänster ser vi som ett stort affärsvärde som är strategiskt viktigt för oss. Vi är övertygade om att vi kan skapa än mer värde för våra mäklare, och ett ännu starkare och vinnande erbjudande till våra bostadskunder, säger Mikael Meyer, VD Svenska Mäklarhuset.

För mer information vänligen kontakta:
Fredrik Engdahl, VD Boneo
E-post: fredrik@boneo.se

Mikael Meyer VD Svenska Mäklarhuset
E-post: mikael.meyer@smh.se

Boneo är en bostadsportal som matchar rätt köpare och säljare. Här hittar du bostäder till salu och kommande bostäder, eller På G som vi kallar dem, som i många fall publiceras först eller bara på Boneo. Dessutom matchas bostäder och nybyggnadsprojekt mot över 500 000 köpsugna personer som varit på visning av liknande bostäder just nu. Allt för att alla parter ska hitta rätt match.

Om Svenska Mäklarhuset
Svenska Mäklarhuset är en franchisekedja i fastighetsmäklarbranschen med över 30 kontor i Sverige. Dessutom med ytterligare representation i över sju länder. I koncernen ingår även Svensk Nyproduktion som är en av de ledande företagen inom nyproduktion.

Läs mer på www.smh.se