Hälsosamma nyheter från Bonnier Fakta i januari

Januari 2016. Det är då det händer!

Rivstarta januari med att träna dig till starka former, njut av svensk fika 2.0, ät magsmart, tillsätt en hälsoshot och anpassa din mat efter din blodgrupp - så är du i hamn. Välkommen att ta del av Bonnier Faktas hälsonyheter som kommer i januari. Via denna dropboxlänk hittar du pressblad, omslag samt pdf:er med innehållsförteckning och exempelsidor ur böckerna här nedan.

Följande böcker inom hälsa och träning kommer från Bonnier Fakta i januari:

Hälsodrycker - gröna smoothies, buljonger, detoxvatten, hälsotonics och kombucha av Anna Ottosson

Recensionsdag 2016-01-19

Det är lätt att fylla på med mer hälsa i vardagen – en hälsodryck om dan kan göra stor skillnad. Dietisten och trendspanaren Anna Ottosson bjuder på smaker från hela världen – samlat i cirka 60 recept som verkligen får dig att må bättre på ett enkelt och smidigt sätt. Det handlar varken om bantning, diet eller fasta – bara ett riktigt smart sätt att må bättre. I Hälsodrycker bjuder hon på tips, råd och recept på på det senaste inom bl a shots, vitaminvatten, hälsotonics, smoothies, buljonger och kombucha.

Anna Ottosson är legitimerad dietist med bred erfarenhet. Hon är kostexpert i tv, radio och tidningar sedan många år och arbetar brett med både utbildning, föreläsningar och trendspaningar. Senast har vi sett henne i tv-programmet Vardagspuls.

Magsmart - mat för en lugnare mage och bättre hälsa av David Jonsson

Recensionsdag 2016-01-19

Från att ha varit det av kroppens organ som det har talats tyst om har tarmen kommit ”i ropet”. Den senaste forskningen visar att om mage och tarmar inte mår bra påverkar det precis hela kroppen. I Magsmart lär du dig mer om sambandet mellan magen och hjärnan, alla de viktiga bakterierna som finns i din kropp, hur du ska äta så magsmart som möjligt samt recepten som hjälper dig att komma igång. Var rädd om ditt inre ekosystem!

David Jonsson är näringsfysiolog med över 10 års erfarenhet från hälsobranchen. Under det senaste åren har han fokuserat mer och mer på all ny och spännande forskning om magen - ditt eget ekosystem och nyckeln till helhetshälsa.

Raw fika - fritt från gluten, mjölk och vitt socker av Marina Asplund och Maria Carlsson

Recensionsdag 2016-01-19

Svensk fika 2.0! Här finns de bästa rawfoodrecepten – med ingredienser och smaker du hittar i din lokala affär eller ute i våra svenska skogar. Kort och gott godsaker utan gluten, mjölk och socker, men fyllda av njutning och bra energi.

Marina Asplund och Maria Carlsson driver sedan 2004 ceféet STHLM RAW.

Starka former - mage & rumpa med Olga Rönnberg

Recensionsdag 2016-01-19

Vem vill inte ha en platt mage och en fast rumpa? Olga har stor erfarenhet av att träna kvinnor och vet att starka, snygga former är just det som många vill åt. Sätet och bålen är kroppens Power House och det som gör att vi blir starka inifrån och ut. I Starka former hittar du annorlunda övningar som du kan göra på gymmet såväl som hemma eller i naturen. Övningar som får dig att uppleva kontakten med sätet och magen som aldrig förr, samt väl utarbetade träningsprogram i tre steg för bestående resultat.

Olga Rönnberg är licensierad personlig tränare och en stor träningsinspiratör både i sociala medier, TV och tidningar,

Finns ej med i dropboxen men kommer i januari:
AB-nollmetoden - ät efter din blodgrupp av Ulrika Davidsson

Recensionsdag 2016-01-19

I boken A-B-nollmetoden hittar du recept och matupplägg på hur du anpassar din mat efter din blodgrupp. Blodgrupper är ett högaktuellt ämne och nyligen publicerades en studie om hur din blodgrupp påverkar minnet och även att människor med olika blodgrupper är mer benägna att få olika typer av sjukdomar.

För kontakt med författarna, PDF:er, recexbeställning, bildmaterial för publicering, kontakta:

Sofia Heurlin, PR & Informationsansvarig, tel: 08-696 8721 Sofia.heurlin@bonnierforlagen.se

Marie Jungsand, Informatör, tel:08-696 84 73 Marie.jungsand@bonnierforlagen.se

• starkaformer
  • rawfika
  • magsmart
  • hälsodrycker
  • abnollmetoden
  • hälsa & träning
  • mat & dryck

Bonnier Fakta är Sveriges ledande illustrerade fackboksförlag. Vi vill ge ut unika böcker som berör,
möter behov, ger ny kunskap och skapar ha-begär  – böcker som förenar fakta och kvalitet med det nyskapande. Vi ger ut böcker inom ämnen som du känner igen – bland annat mat och dryck, hälsa och träning, mode och livsstil samt djur och natur. I Bonnier Fakta ingår även Fitnessförlaget och Reseförlaget