Bonnier Magazines & Brands satsar på nytt affärsområde – GrowU

Nu skapar Bonnier Magazines & Brands GrowU – ett nytt affärsområde för resor, event och utbildningsverksamhet, kring sina starka varumärken.
– Vi vill ge våra kunder möjlighet att ta sin passion till nästa nivå, säger affärsområdeschef Annika Kvist.

Bonnier Magazines & Brands har en mycket kraftig tillväxt på sina resor, kurser och event. Under 2017 arrangerade mediehuset fler än 200 upplevelser tillsammans med varumärken som mama, amelia, m-magasin, allt om mat, Styleby, Damernas Värld, ToppHälsa och många fler, med sammanlagt fler än 25 000 deltagare. Utöver det har Bonnier Magazines & Brands satsat på flera olika onlinekurser, som blivit succéer. I takt med att området växer skapar mediehuset nu ett nytt eget affärsområde: Bonnier Magazines & Brands GrowU.

– Vi skapar ett helt eget affärsområde för tillväxtaffärer där vi erbjuder produkter och tjänster runt våra starka varumärken. Det nya affärsområdet heter GrowU. Vi vill framhålla vikten av att ge våra kunder möjlighet att växa och ta sitt intresse till nästa nivå, säger affärsområdeschef Annika Kvist.

Bonnier Magazines & Brands reseverksamhet är omfattande och under åren har mediehuset rest med tusentals kunder runt om i världen. Cykelresor till Champagne med ToppHälsa, ridresor till Portugal med Lantliv och mappieresa till Rio de Janeiro med m-magasin är bara några av alla resor som finns i utbudet.

I höstas lanserades Sveriges första mode- och skönhetsfestival, Stockholm Fashion and Beauty Day, som blev en stor succé med fler än 2000 besökare. Bonnier Magazines & Brands GrowU arrangerar också exempelvis Årets Mappie för de mogna inflytelserika kvinnorna och Årets mama för att hylla mammor som gör skillnad i världen.

– Vi vill driva frågor, möta våra kunder för att inspireras tillsammans och ge dem en möjlighet att uppleva sin passion IRL. Det gör vi genom våra resor, kurser och event, säger Annika Kvist.

Under 2018 växlar Bonnier Magazines & Brands upp ytterligare och planerar att göra mer än 250 liveupplevelser tillsammans med sina kunder, varumärken, influencers och partners.

För fler frågor, kontakta Annika Kvist, affärsområdeschef Bonnier Magazines & Brands, GrowU:

annika.kvist@mag.bonnier.se

Varje dag inspirerar, underhåller, engagerar och utbildar vi Sveriges befolkning via våra livsstilsmagasin, specialtidningar, digitala produkter såsom våra sajter, sociala medier, nyhetsbrev, mobila tjänster, webb-tv samt genom Nordens största influencernätverk. Vi ger även ut böcker samt har en omfattande verksamhet gällande läsarresor, kurser och event. Telefon: 08-736 53 00. Besöksadress: Torsgatan 21, Stockholm.