Bonnier Fastigheters Magasinet på Sveavägen nu fullt uthyrt – service ett vinnande koncept

Epiceros har tecknat avtal på den sista kontorslokalen i Bonnier Fastigheters projekt Magasinet (Stormkransen 14), på Sveavägen 53 i Stockholm. Epiceros utvecklar programvara för onlinespel och hyr 360 kvm med inflyttning i oktober 2018. Cushman & Wakefield har bedrivit det exklusiva uthyrningsuppdraget.

Därmed är Magasinet nu fullt uthyrt. Totalt omfattar Magasinet ca 8 000 kvm kontor fördelat på åtta våningar samt gym och restauranger. Övriga större hyresgäster är bl.a. BDO (ca 4 000 kvm), JTI och Soundtrack Your Brand. Inflytt sker från juni till november för de olika företagen.

I Magasinet kommer Bonnier Service att driva ett servicekoncept med gemensam reception och konferens i anslutning till innergården samt touch down-arbetsplatser i loungemiljö. Utöver trivsel ger konceptet möjligheter till ökad flexibilitet och ett effektivt nyttjande av lokalerna.

-Vi är mycket glada att dessa företag ser sin framtid hos oss i Magasinet. Det är en unik produkt i en klassisk byggnad som skapats genom stora öppna ljusa ytor, moderna ytskikt och effektiva planlösningar. En nyckel till framgången är att vi kunnat erbjuda lokaler med flexibla lösningar, där våra nya hyresgäster kunnat forma ytan efter just sina behov, i kombination med ett bra servicekoncept, säger Sara Olsson, uthyrningsansvarig på Bonnier Fastigheter.

-Magasinet har varit ett oerhört roligt projekt att arbeta med. Uthyrningsarbetet har gått utomordentligt bra. Läget, produkten och servicen har skapat stort intresse och varit ett vinnande koncept, säger Jessica Gräsberg, Leasing Manager, Cushman & Wakefield.

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm och Uppsala. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men vi satsar även på de expansiva områdena Kista, Kungens Kurva, Värtahamnen och sedan våren 2018 även i Uppsala. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter med en total yta av ca 300 000 kvm.

För mer information:

Sara Olsson, Uthyrningsansvarig på Bonnier Fastigheter AB, telefon 076-894 45 79.