Hornstull centrum

Hornstull Centrum firar 5 år!

26 april 2013 öppnade Bonnier Fastigheter Hornstulls stadsdelcentrum. Tillsammans med Stockholms Stad har vi lyft ett slitet och eftersatt område till en attraktiv mötesplats för handel, arbete och sjudande lokal gemenskap. Här frodas den lokala handeln med över 30 butiker, caféer och krogar. 2017 hade handelsplatsen 3,8 miljoner besökare. Den spektakulära färgglada fondbyggnaden på torgets norra sida har blivit en symbol för platsen.

”Bonnier Fastigheter har ägt de två fastigheterna vid Hornstull sedan 2008, att som ägare och förvaltare få arbeta med och följa utvecklingen, inte bara av fastigheterna utan också av närmiljön runt de här kvarteren har varit mycket stimulerande. Det är sådana satsningar man kan göra när man som vi på Bonnier Fastigheter går in och tänker långsiktigt i sina förvärv och projekt.” säger Tomas Hermansson, VD Bonnier Fastigheter.

Hornstulls centrum delar varje år ut priset – Hornstullspriset till en person eller organisation som gör något bra för Hornstull, platsen har även hedrats med flera egna öl och i februari var det premiär för den omtalade Semmelsodan som blev mycket populär. Den välbesökta Hornstulls Marknad har även en miniversion inomhus! Och när vi nu firar 5-årsjubileet lördagen den 21:a kommer Hornstulls barn att uppmärksammas, de får en barnbok som present.

”Vi har gått från att vara en uppstickare till att ha skapat en etablerad mötesplats i Hornstull och det arbetet ser vi fram emot att fortsätta med.”säger Sara Falkevik, marknadsansvarig Hornstull Centrum.

Om Hornstull.Vi pratar inte om livsstil, kallar inte heller Hornstull för Stockholms Brooklyn och är absolut inte Skandinaviens största galleria. Vi är ett stadsdelscentrum. I Hornstull kan du ta en öl, köpa värktabletter, handla mat, shoppa kläder och vänta på bussen hem. Här hittar du sådant som du brukar hitta i ett vanligt centrum – H&M, Hemköp och 7-eleven på hörnet. Men vi har också en av världens bästa barer, några riktigt bra restauranger och en äkta barberare. Välkommen till 36 butiker, caféer och restauranger. Långholmsgatan/Hornsbruksgatan. Handelsplatsen ägs och förvaltas av Bonnier Fastigheter.

Om Bonnier Fastigheter. Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men vi satsar även på de expansiva områdena Kista, Kungens Kurva och Värtahamnen. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter med en total yta av ca 300 000 kvm.