Hornstull tar plats bland världsstäderna

Hornstull tar plats bland världsstäderna

David Ehrenstråhle, från designbyrån Ehrenstråhle & Wågnert, är formgivaren bakom de grafiska tavlorna med guider över metropoler som New York, Bombay och Paris. Nu har han gjort en karta över sin egen stadsdel Hornstull i Stockholm. Tavlan finns i limiterad upplaga om 600 exemplar och kommer att finnas till försäljning i HORNSTULLs butiker.

Det är första gången som David Ehrenstråhle gör en guide till en stadsdel när han nu porträtterar Hornstull – som han själv bor i. Kartan trycks i en begränsad, signerad upplaga och kommer enbart att finnas till försäljning i utvalda butiker i HORNSTULLs handelsplats. Överskottet från försäljningen kommer att gå till att främja utvecklingen av stadsdelen Hornstull i och med det nyinstiftade Hornstullpriset.

– Kartan över Hornstull är speciell i och med att jag bor här och kan dela med mig av mina smultronställen som jag har letat mig fram till under flera år, säger David Ehrenstråhle, designer och upphovsman till “Myguideto”-kartorna. Affischen med sin lokala anknytning ger avkastning till den eller de personer som gör Hornstull till en än mer trivsam stadsdel att bo och vistas i.

Kartan kostar 700 kr och börjar säljas fredagen 27 september så långt lagret räcker. Kartmotivet kommer även att tryckas på canvaspåsar som medföljer vid köp över 500 kronor i HORNSTULLs modebutiker under lönehelgen i september.

David Ehrenstråhle har gjort sig ett namn i och med skapandet av guidekartor över flera världsstäder – i dag fyra stycken där Hornstull blir det femte motivet. Samtliga kartor är limiterade och numrerade.

För mer information om Hornstull, vänligen kontakta:

Sara Falkevik, marknadsansvarig Hornstull
sara.falkevik@hornstull.se

Om HORNSTULL

HORNSTULL är en handelsplats i korsningen Långholmsgatan/Hornsbruksgatan som är särskilt mån om det lokala Hornstull med omnejd. Handelsplatsen består av 39 butiker och restauranger bland annat, H&M, Blue Jeans Company samt krogar som Beijing 8, Tjoget och familjen Ahlboms nya satsning Hornhuset.

Handelsplatsen ägs och förvaltas av Bonnier Fastigheter.

Om Kartan

DAVID EHRENSTRÅHLE  Hornstull

Affisch i begränsad upplaga om 600 exemplar. Karta med guide över platser och upplevelser i Stockholmsstadsdelen Hornstull. Papperet är ett 170 grams Rives Tradition Natural White, som är svagt texturerad. Formatet är 66 x 72 cm och kommer i ett skyddande papprör. Pris: 700 kronor

Äntligen har Hornstull blivit en bättre plats att mötas på. Med 39 nya butiker, barer, restauranger och caféer ger vi en av Stockholms viktigaste knutpunkter nya smaker och upplevelser. Matglada shoppare, resenärer och boende – Varmt välkomna till Gaffel- och Knivsöder!

Handelsplatsen ägs och förvaltas av Bonnier Fastigheter.