Livebookings anställer pionjär inom Cloud Computing

Livebookings rekryterar Matthew Aubrey-Batchelor som företagets nya Chief Technology Officer (CTO). Livebookings är expert på onlinemarknadsföring för restauranger och Matthew kommer att jobba med företagets SaaS-plattform och framtida teknikprojekt samt fortsätta utvecklingen av snabba och pålitliga bokningssystem till restauranger.

Matthew Aubrey-Batchelor kommer närmast från Breakingviews där han arbetade som CTO. Breakingviews är en prenumerationstjänst som ägs av Thomson Reuters där företag kan kommentera nyheter. Matthew har stor erfarenhet av att driva storskaliga webbplatser och var en av nyckelpersonerna som utvecklade Breakingviews kända programvara.

- Vi är stolta över att Matthew börjar hos oss. Han har en fantastisk erfarenhet av att förbättra olika företags onlineerbjudanden och skapa nöjda kunder, säger Niklas Eklund, koncernchef på Livebookings.

Livebookings planerar att investera i stora teknikprojekt under 2010 och Matthew kommer att ansvara för ett växande utvecklingsteam.

- Livebookings håller på att förändra sättet på vilket restaurangerna sköter sina bokningar och hur de marknadsför sig på nätet. En ganska liten grupp av restauranger använder idag sin hemsida för att ta bokningar, så potentialen för att lyckas är hög och jag ser fram emot att vara en del av detta, säger Matthew Aubrey-Batchelor.

För mer information, kontakta:
Niklas Eklund, koncernchef
niklas.eklund@livebookings.net

Christopher Persson, försäljningschef och grundare
christopher.persson@livebookings.net

Märta Nord, presskontakt
Westmark Information
marta.nord@westmark.se

Livebookings är ett prisbelönat företag som är skapat för krögare av krögare. Företaget har sin bas i London med kontor i Hamburg, Stockholm, Madrid och New York. Med kunder i 23 länder är Livebookings det ledande globala nätverket för onlinemarknadsföring och bokningstjänster för restauranger.

Med Livebookings tjänster kan restaurangbesökare boka bord direkt på restaurangernas hemsidor på nätet. Livebookings hjälper även restauranger att attrahera nya gäster som de annars skulle ha svårt att nå ut till via ett globalt partnernätverk som bl.a. innefattar Bookatable.com, Eniro.se, AOS och Restaurangguiden.

Under 2009 levererade Livebookings över fyra miljoner restauranggäster till restauranger runt om i världen, t.ex. Grill, Mathias Dahlgren Matbaren, Eriks Gondolen, Sturehof, Riche och Berns.

Livebookings ägs av Livebookings Holdings Ltd. För mer information om Livebookings, se www.livebookings.se.

• niklas eklund
  • christopher persson