Ny podcast recenserar restauranger - Restaurangpodden möjliggör bordsbokning direkt i Acast

I dag släpps första avsnittet av Restaurangpodden, en podcast som recenserar restauranger i Stockholm. Förutom att vara Sveriges första podcast som recenserar restauranger är podden unik i det att lyssnarna kan boka bord på restaurangerna direkt genom podden. Restaurangpodden sponsras av Bookatable, Europas största onlinesite för restaurangbokningar.

Det unika med Restaurangpodden är användarupplevelsen. Restaurangpodden, som kommer att ge tips på bra restauranger för olika tillfällen, ger lyssnarna möjligheten att boka bord direkt genom podden. Tekniken görs möjligt genom podnätverket Acast och sponsorn Bookatable.

– Hur många gånger har du gått till samma restaurang bara för att du inte vet vilka alternativ som finns? Och hur många gånger har du gått till en restaurang som ska vara fancy och sedan tyckt att priset inte motsvarat upplevelsen? Det är detta som Restaurangpodden vill ändra på, säger Josephine Palm, ett av ansiktena bakom Restaurangpodden.

Restaurangpodden drivs av Therese Litzén och Josephine Palm. Båda har en bakgrund inom mat och media. Josephine är mest känd som en av finalisterna i Hela Sverige Bakar och har fortsatt sin karriär inom mat medan Therese arbetar med marknadsföring på en av Sveriges största banker. Det gemensamma är matintresset och de många restaurangbesöken.

Restaurangpodden släpper nya avsnitt varje tisdag via Acast, som i sin tur distribuerar till alla podcast-spelare, bland annat iTunes. Varje avsnitt är uppbyggt på en situation, till exempel vilket som är det bästa brunchstället, vart du ska gå om du vill vara spontan och funderingar kring huruvida det finns glammig snabbmat. Varje avsnitt är cirka 15 minuter långt.

– Vi ser en enorm potential i Restaurangpodden och är stolta över att få presentera detta samarbete. Vi vet att podcasts har fått ett otroligt uppsving de senaste åren och tror på det som media. Det är ju också fantastiskt att vi kan bidra med enkelheten och användarvänligheten till lyssnarna, säger Jonas Carlén, Commercial Director på Bookatable.

Lyssna på första avsnittet här: https://aca.st/c52310

Mail: emma.nordenstaaf@spotlightpr.se

Telefon: +46 (0)704- 29 99 59

• acast
  • hela sverige bakar
  • podcast
  • pod

Om Bookatable

Bookatable är, med sina 12 000 restauranger och miljontals bokande gäster varje månad, Europas största onlinesajt för restaurangbokningar. Bookatable verkar för att föra samman krögare och gäster via en enda, levande och dynamisk mötesplats. Bookatables huvudkontor ligger i London och har lokala kontor i Hamburg och Stockholm. Bookatable har restauranger i över 19 länder och tar bokningar från fler än 31 länder. Exklusiv samarbetspartner är Michelin.

Bookatable låter gäster utforska, upptäcka och boka restauranger snabbt och enkelt via sin app och webbsajt - direkt mobil, läsplattan eller via en dator. Från centralt belägna toppkrogar till lokala matställen och välrenommerade Michelinstjärnkrogar – med mer än tusentals restauranger över hela Europa att välja bland har Bookatable allt. Bookatable hjälper restauranger som exempelvis Pied a Terre, Pizza Express och Hilton med onlinebokningar genom deras egna webbsajter, Bookatable.com och andra nyckelpartners som Tripadvisor.co.uk, SquareMeal.co.uk, Michelin.fr, Reserviermich.de och Restaurangkartan.se. Bookatables prisbelönta molnbaserade teknologi hjälper restauranger att hantera bokningar och bordsplaceringar och att säkerställa optimala sittningar och förmedlar över 2 miljoner gäster till sina restaurangkunder varje månad.