Booli.se i ny responsiv design

Att leta bostad med hjälp av mobilen eller en surfplatta blir allt vanligare. Nu släpper Booli.se en ny responsiv design som gör upplevelsen från mobila enheter lika enkel som från datorn.

- För oss handlar det om att leva nära våra kunder och att utveckla tjänster på deras villkor. Om våra användare flyttar till mobila enheter flyttar vi med dem säger Anders Kyhlstedt, VD på Booli.se.

Redan idag står mobiler och surfplattor för närmare 40% av totala trafiken på Booli.se. I och med nya designen är Booli.se bättre rustat för att ta till vara på den mobila potentialen. I samband med omdesignen lanseras även flera nya mobila annonsformat.

- Smarta och integrerade annonslösningar är något som vi lärt oss fungerar bra och är omtyckta av våra besökare. Dessa tar vi med oss och bygger vidare på i vår nya mobila plattform, säger Joakim Andersson, Försäljningschef Booli.se

Det nya förbättrade utseendet för Booli.se är framarbetat i nära samarbete med frilansande digital grafisk designer Staffan Björn (tidigare en av grundarna av Starsky).

• mobil annonsering
  • digital annonsering
  • annonsering
  • starsky
  • staffan björn
  • responsiv design
  • bostadssajt
  • anders kyhlstedt
  • joakim andersson
  • annonsformat

Booli Search Technologies AB utvecklar produkter och tjänster med utgångspunkt i bostadsmarknaden. Bland tjänsterna återfinns bland annat Booli.se, Sveriges snabbast växande söktjänst för bostäder med över 230 000 unika besökare i veckan och Hittamäklare.se, en jämförelsetjänst för privatpersoner som ska sälja sin bostad.