Säljorganisationen förstärks med ny Sector Manager

Som världsledande aktör inom karuselldörrar och entréspärrar fortsätter Boon Edam förstärka organisationen med fler starka medarbetare. Som ett led i detta utökas försäljningsavdelningen med Peter Damström i rollen som ny Sector Manager. Peter har lång och bred erfarenhet av säkerhetsbranschen med inriktning mot bland annat retail och kommer senast från världsledande säkerhetsföretaget G4S där han under 18 år har varit verksam inom flera olika säljledarroller.

– Boon Edam växer kraftigt både globalt och i Sverige med inriktning mot säkerhet och hållbarhet. Förstärkning av organisationen är en viktig del för att kunna ge våra kunder den support som vi vill erbjuda dem i vår egenskap som Your Entry Expert, säger Ulf Stenborg, VD Boon Edam Sweden AB.

I dag omsätter Boon Edam närmare två miljarder kronor och denna rekrytering är en av delarna i Boon Edams strategi att nå målsättningen om att dubbla omsättningen till 2017.

• inpassering
  • entrégrind