Boqueria Göteborg. Foto: Petra Björstad

Boqueria Göteborg öppnar i december

Den 11 december 2020 öppnar Boqueria Göteborg äntligen dörrarna på Götaplatsen 9.

Den populära krogen Boqueria öppnade i Stockholm 2012 och fick sin första systerkrog i Åre under 2019. Från december 2020 hittas konceptet även i Göteborg där Boqueria kommer erbjuda en dynamisk mix mellan restaurang, bar och mötesplats. Inspirationen till menyn kommer från det spanska köket och framförallt från kulinariska vallfärdsmål som San Sebastian och Barcelona.

Boqueria öppnar på Götaplatsen 9, i hjärtat av centrala Göteborg. Restaurangen kommer vara öppen från lunch till sen kväll och fokusera på sin egen tolkning av tapas, pintxos och spanska delikatesser tillsammans med goda viner och spännande drinkar. Restaurangen kommer vara uppdelad i två olika avdelningar - dels den vanliga restaurangen med full meny och dels en lite mer avslappnad bardel där man kan umgås över ett glas, lite pintxos och enklare tapasrätter. Senare på kvällen kommer det vara lite stimmigare med DJ:s och liveuppträdanden. Det finns även en stor uteservering.

– Vi ser väldigt mycket fram emot att äntligen få öppna dörrarna till Boqueria Göteborg. Lokalen är helt fantastisk och belägen på bästa adress mitt i stan. Vi ser fram emot att visa göteborgarna vårt unika koncept och vår tolkning av det spanska köket. Vi tror att vi kommer bidra till Göteborgs restaurang- och nöjesscen och bli ett bra komplement till allt spännande som redan finns i staden, säger Boquerias VD Napolyon Sürer.

Besökare på Boqueria kommer känna igen en del av menyn från systerkrogarna i Stockholm och Åre samtidigt som ett antal lokala rätter kommer att erbjudas.

Boqueria Göteborg öppnar dörrarna den 11 december 2020.

Boqueria Group är en restauranggrupp bestående av sju restauranger belägna i Stockholm city, Göteborg och Åre.