Vill ge boråsarna en shoppingupplevelse utöver det vanliga!

Vill ge boråsarna en shoppingupplevelse utöver det vanliga!

Den 31 mars bjuds boråsarna in till shoppingmingel på stan. En kväll där citys verksamheter gått samman och bjuder in till en shoppingupplevelse utöver det vanliga. Kvällen kommer innehålla såväl modevisningar och livemusik som goodiebags, erbjudanden och aktiviteter.

Borås City har tillsammans med stadens verksamheter arrangerat shoppingkvällar tidigare med fokus på bra erbjudanden och rabatter kvällen till ära. Förflyttningen från prisfokus från till upplevelser känns enligt Mikaela helt rätt i tiden:

- Konsumenter idag söker allt högre grad efter unika och spännande upplevelser i fysisk butik, saker man inte kan tillgodoräkna sig vid ett e-handelsköp. Därför känns det otroligt kul att vi tillsammans kan ge boråsarna en riktigt härlig mingelkväll hos butikerna där upplevelsen helt kommer stå i fokus. Rabattkoder och pressade priser mår ingen bransch, såväl online som offline, bra utav och dessutom är det inte hållbart ur ett miljöperspektiv, säger Mikaela Persson, Projektledare på Borås City

Kvällen kommer vara det första ”riktiga” eventet efter att restriktionerna lättat och Caroline understryker att det är otroligt kul att planera för verkliga aktiviteter igen.

- Det är precis vad vi behöver just nu. En kväll med upplevelser, inspiration och möten med människor i vår fina stadskärna. Kvällen blir en påminnelse om hur härlig vår stad är, vilket unikt innehåll våra verksamheter har och hur bra det blir när vi gör saker tillsammans, säger Caroline Wallin, Cityledare, Borås City

Exakt vad kvällen innehåller uppmanar Mikaela och Caroline boråsarna att hålla koll på sociala medier framöver.

- Men vi kan lova att det blir en riktig energiboost. Vi har bokat Bicycle Beat som bland annat blivit prisade i gatumusik-SM och flera av verksamheterna kommer att ha DJ på plats i och utanför butik, säger Mikaela

Shoppingkvällen går av stapeln 31 mars mellan 17:00-20:00 och mer info finner du på borascity.se/shoppingmingel