48 timmar av upplevelser för barnfamiljen i Borås

48 timmar av upplevelser för barnfamiljen i Borås

I sommar blir det ännu enklare för barnfamiljen att upptäcka Borås och slippa välja. Övernattning med bra boende i Borås, entré till Borås Djurpark, Navet Science Center, Alidebergsbadet och en guidning bland konsten i Borås.

- Djurparken är ett givet besöksmål för barnfamiljen och en perfekt kombination med det direkt angränsande friluftsbadet Alideberg. Navet Science Center är intressant och lärorikt för alla åldrar och under sommaren kompletteras det redan digra utbudet med en egenproducerad utställning, på temat synvillor och illusioner, i den stora utställningslokalen Kuben. Skön sömn med god frukost på något av stadens hotell med hög standard och en guidning bland skulpturer och street art i stadskärnan så är upplevelsen komplett, säger Frida Arvidsson, projektansvarig Borås TME.

- Det är i princip bara glassen som fattas. Jag har rest äventyrligt i mitt liv, men med två mindre barn vet jag hur skönt det kan vara när allt är förpackat, klart och bara funkar. Man bor bra, har alla entréer klara och vet totalpriset på semestern, fortsätter Frida.

48 timmar med övernattning bokas via respektive hotell. De kan bokas fr o m idag men gäller för ett besök under perioden 15 juni-19 augusti 2018. Olika prisnivåer med en eller flera övernattningar finns som alternativ för att passa alla. Konceptet och kampanjen drivs av Borås TME i ett samarbete mellan besöksmålen samt Quality Hotel Grand Borås, Scandic Plaza Borås, Comfort Hotel Jazz Borås, Best Western Hotell Borås, Borås Camping och Sköna nätter. Paketen finns samlade på boras.com/48timmar.

För hemestersugna Boråsare eller den som bor i närområdet och vill göra dagsutflykter kan paketen köpas utan övernattning. Biljetter som inkluderar samtliga entréer och guidning finns att köpa på Borås Tourist Center och i hotellreceptionerna för 360:-/vuxen och 250:-/barn.

Frida Arvidsson, projektansvarig Borås TME, 0734-32 75 01