Avtal undertecknat för Friidrotts-SM 2013 i Borås

Avtal undertecknat för Friidrotts-SM 2013 i Borås

Måndag den 19 mars undertecknas avtalet mellan Borås och Svenska Friidrottsförbundet gällande Friidrotts-SM 2013 i Borås. Samtidigt presenteras den offentliga profilen och loggan för evenemanget.

- För vår del känns det väldigt roligt att få Borås som en ny hungrig arrangörsstad inom friidrotten. Ett SM skapar stora möjligheter att sätta orten och friidrotten på kartan, menar Anders Albertsson, generalsekreterare Svensk Friidrott.

- Borås kan presentera toppmoderna arenor för idrottsevenemang med Borås Arena, senaste tillskottet Borås Simarena och inför Friidrotts-SM 2013 nu också en nyrenoverad Ryavallen med plats för uppåt 7 000 antal åskådare. Nu när avtalet för Friidrotts-SM är slutet har vi uppnått ytterligare en av våra målsättningar med evenemangsstaden Borås. Det känns riktigt roligt, menar Ulf Olsson, kommunstyrelsens ordförande Borås Stad

Inför avtalsskrivningen har BoråsBorås AB i samarbete med IK Ymer tagit fram en profil och logga för Friidrotts-SM i Borås 2013.

- I och med avtalsskrivningen mellan Borås och Svenska Friidrottsförbundet kan arbetet med SM dra igång på allvar. Vi känner oss trygga och stolta över den profil och logga som arbetats fram i syfte att marknadsföra evenemanget. Målet är att kunna presentera det bästa Friidrotts-SM.et någonsin, menar Peter Clasén, ordförande IK Ymer.

I början av april meddelar Svenska Friidrottsförbundet datum för Friidrotts-SM i Borås 2013.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Lars Gustafsson, SM General 2013, 0705-21 28 00
Anders Albertsson, generalsekreterare Svensk Friidrott, 0722-49 53 50