Borås fylls av besökare igen

Borås fylls av besökare igen

Efter ett och ett halvt år av tomma hotell, möteslokaler och idrottsläktare fylls nu äntligen staden av besökare igen. Denna vecka arrangeras tre kongresser och ett EM-kval i fotboll i Borås.

Både kongresser och evenemang har fått flyttas fram ett flertal gånger på grund av pandemin men kan nu genomföras. Alla stadens aktörer står startklara och ser fram emot att ta emot deltagare och publik.

Under denna vecka välkomnar vi:

- Vi är så glada att det bubblar av besökare i Borås igen! Vi har arbetat hårt under året för att fortsatt berätta om Borås möjligheter och nu kommer kongresser och evenemang tillbaka till oss, säger Anna Lilja på stadens destinationsbolag, Borås TME.

Dessutom arrangerar Svenska Fotbollförbundet ett F16 EM-kval mellan Sverige, Wales, Frankrike och Italien på Borås Arena. Matcherna spelas den 22, 25 och 28 oktober.

Borås TME är ett kommunalt bolag som samägs av Borås Stad och Borås Näringsliv ekonomisk förening i syfte att verka för att Borås framstår och upplevs som en mycket attraktiv stad för invånare och besökare. Bolaget ska offensivt marknadsföra staden, men också arbeta aktivt med att förbättra och utveckla nuvarande verksamhet inom besöksnäring och platsutveckling.

facebook.com/borascom/

instagram.com/boraspunktcom/